Cât câștigă un constructor, la fiecare automobil vândut? Question Auto a folosit un calcul simplu: a împărțit beneficiul net afișat de fiecare marcă sau grup pentru anul trecut, la numărul de automobile vândute în 2010. Marele câștigător este Daimler – Mercedes, cu o medie de 3.683 euro net pe fiecare mașină vândută. Următorul clasat este marele rival BMW – MINI, cu 2.212 euro, în timp ce Honda închide podiumul, cu 1.236 euro. Cu 1.013 euro, Grupul Volkswagen (VW – Audi – SEAT – Skoda) completează careul de ași al celor care reușesc să treacă de bariera beneficiului mediu net de 1.000 de euro pe fiecare mașină vândută. Coborând în clasament, și beneficiul scade dramatic, confirmând faptul că marjele din această industrie continuă să fie în scădere. În ceea ce-i privește pe constructorii germani, legenda conform căreia ei ar produce cele mai reușite automobile începe să fie dublată, iată, de cea referitoare la rentabilitate. Åi se pare că nu e doar legendă!