Ediția: Joi 26 Decembrie 2024. Nr 6785
Ediția: Joi 26 Decembrie 2024. Nr 6785

BMW dezvăluie noile i3 şi i8


Nu mai este doar un simplu detaliu, este o pură rea-litate. Viitorul lumii nu mai vine mâine, este deja aici. Pornită cu mulți ani în urmă, revoluția modelelor hibride și/sau electrice nu poate fi stopată. Ba chiar din contra, se extinde pe teritoriul fiecărui constructor de automobile. Febra automobilelor hibride/electrice a cuprins toți constructorii și, mai devreme sau mai târziu, acestea vor cuceri planeta în totalitate, mașinile propulsate cu ajutorul benzinei sau al motorinei urmând să de-vină o simplă amintire. Viitorul este rezervat în totalitate autovehiculelor prietenoase cu mediul, iar manifestul acestora primește astăzi un nou capitol, odată cu dezvăluirea mult-așteptatei și mult-anticipatei game BMW i – formată din i3 și i8.

BMW i3
 
Anticipat de conceptul MegaCity, viitorul BMW i3 se dorește a fi soluția ideală pentru aglomerările urbane. La bazaA conceptului bavarez stă arhitectura LifeDrive, o tehnologie inovatoare ce mixează utilizarea materialelor ultra-ușoare cu avantajele obținute din urmă montării motorului în partea din spate. Drept urmare, BMW i3 promite să impresioneze prin caracteristici precum greutate scăzută, agilitate, siguranță și spațiu. Din punct de vedere tehnic, noul BMW i3 Concept se bucură de o unitate electrică ce produce undeva în jurul a 170 cai putere și 250 Nm. În plus, modelul bavarez este capabil să accelereze de la 0 la 100 km/h în doar 7.9 secunde, viteza maximă fiind de aproximativ 150 km/h. De asemenea, noul BMW i3 Concept se laudă cu o autonomie cuprinsă între 130 și 160 kilometri, o încărcare completă a bateriei durând circa șase ore. În ceea ce privește aspectul practic, conceptul constructorului german poate găzdui până la patru pasageri și bagajul lor de maxim 200 de litri.
 
BMW i8
 
Bucurându-se de prezența unui design fascinant, atent sculptat din aceleași materiale ultra-ușoare, BMW i8 este fără doar și poate mașina super-sport a viitorului. La bază se află aceeași arhitectură LifeDrive, care a fost însă modificată pentru a livra un maximum de performanță.
Comparativ cu modelul i3, conceptul BMW i8 este un hibrid în toată regula, motorul electric lucrând împreună cu o unitate în trei cilindri pentru a livra celui aflat la volan undeva în jurul a 220 cai putere și 300 Nm. Lăudându-se cu o greutate de numai 1.480 kilograme, creația constructorului bavarez are nevoie de doar 4.6 secunde pentru a accelera de la 0 la 100 km/h. În ceea ce privește viteza maximă, aceasta a fost limitată la 250 km/h. Consumul de carburant este de 2.7 litri la 100 de kilometri, în timp ce în modul electric avem o autonomie de aproximativ 35 de kilometri. Așadar, aceestea fiind spuse, viitorul este aici!

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

You cannot copy content of this page

× Ai o stire interesanta?