Cel târziu din primăvara anului viitor, parcul auto al Inspectoratului pentru Situații de Urgență „Anghel Saligny” Vrancea, se va îmbogăți cu 10 mașini noi. Acest lucru va duce la îmbunătățirea timpilor de intervenție și la salvarea de vieți omenești, dar și la creșterea calității serviciilor pentru siguranța publică și de asistență medicală în situații de urgență și dezastre majore.
Ieri, în Sala de Åedințe a Consiliului Județean Vrancea a avut loc lansarea proiectului „Achiziționare echipamente specifice pentru îmbunătățirea capacității și calității sistemului de intervenție în situații de urgență și a primului ajutor calificat, în regiunea Sud-Est”, finanțat prin Programul Operațional Regional 2007-2013, Axa prioritară 3: „Îmbunătățirea infrastructurii sociale”, domeniul major de intervenție 3.3 „Îmbunătățirea dotării cu echipamente a bazelor ope-raționale pentru intervenții în situații de urgență”. La eveniment au participat vicepreședintele Consiliului Județean, Mircea Diaconu, Flaviu Dorel Chiscop, inspectorul șef al ISU Vrancea, medicul Cristian Onia, managerul Ambulanței, Dănuț Răgălie, coordonator al Asociației de Dezvoltare Intercomunitară Sud-Est pentru situații de Urgență, dar și reprezentanți ai ISU Vrancea. Prin implementarea acestui proiect se dorește creșterea calității serviciilor pentru siguranța publică și de asistență me-dicală în situații de urgență și dezastre majore, urmărindu-se astfel sprijinirea unei dezvoltări economice și sociale durabile și echilibrate la nivelul regiunii Sud-Est, consolidarea capacității instituțiilor specializate și a autorităților administrației publice locale, dar și creșterea gradului de siguranță a populației. Astfel, cel târziu în primăvara anului viitor, ISU Vrancea va primi trei autospeciale pentru lucrul cu apă și spumă de capacitate mare, trei autospeciale de capacitate medie, două ambulanțe de prim ajutor și câte o autospecială pentru descarcerări grele și o ambulanță de reanimare. Potrivit inspectorului șef al ISU Vrancea, Flaviu Chiscop, în prezent, dintre cele 14 autospeciale de lucru cu apă și spumă din dotarea ISU, trei sunt primite în comodat, iar necesarul ar fi de 17 autospeciale. „Cele trei autospeciale de lucru cu spumă și apă ne-ar ajuta să înlocuim pe cele trei care sunt în comodat, iar celelalte pentru înlocuirea celor care au o vechime de utilizare îndelungată”, a declarat inspectorul șef Florin Chiscop. Foarte încântat de acest proiect a fost și vicepreședintele Consiliului Județean, Mircea Diaconu, care a declarat că dotările care urmează să fie primite vor ajuta la salvarea de vieți omenești. „Acest proiect este o mare realizare pentru județul nostru. Consider că vine în sprijinul comunității și este un pas înainte. Dotările care vor fi primite vor asigura intervenții prompte, scurtarea timpilor de intervenție și toate aceste lucruri duc la salvarea de vieți omenești”, a spus Mircea Diaconu. Grupurile țintă ale acestui proiect sunt compuse din Inspectoratele pentru Situații de Urgență din cele șase județe și de populația din regiunea Sud-Est, mai exact 2.830.430 de persoane. Valoarea totală a celor 63 de echipamente pe care le vor primi cele șase județe este de peste 50 de milioane de lei, din care finanțare nerambursabilă de 40.697.440 de lei, iar contribuție proprie de 846.560 de lei, durata de implementare fiind estimată la 24 de luni.