La 12 ani de la privatizarea Automobile Dacia, Renault a reinaugurat săptămâna trecută divizia Matrițe Dacia, companie în care francezii au investit 30 mil. euro în ultimii patru ani. Matrițe Dacia este singura entitate Renault care produce utilaje pentru presaj, care transformă foile de tablă în elemente de caroserie și care acoperă aproximativ 10% din cererea grupului, restul de 90% fiind reprezentat de furnizori externi.
Cei 222 de angajați ai Matrițe Dacia știu deja cum va arăta viitorul Logan cunoscut sub numele de cod X52, dar și alte viitoare mo-dele Renault sau Nissan. Astfel de matrițe sunt proiectate cu cel puțin un an înainte ca mașina să iasă pe linia de producție.
Matrițele sunt inițial proiectate pe calculator, după care trec prin diferite faze de testare și finisare până când sunt amplasate în interiorul preselor. Acestea produc elemente de caroserie inclusiv pentru modelele de teste, care sunt asamblate manual în faza de preproducție cu 6-12 luni înainte de lansarea efectivă a mașinii pe piață. Noul Logan va fi lansat anul viitor, potrivit ultimelor informații disponibile. „În 2010 am realizat o cifră de afaceri de aproximativ 7,5 milioane de euro din care peste 80% reprezintă exporturile, iar anul acesta vom atinge un business de 8 mi-lioane de euro pe fondul creșterii cererii”, a spus Mostafa El Mouatassim, directorul general al Matrițe Dacia.