Producătorul de articole de lux Prada, care este de vineri listat la Bursa din Hong Kong, este unul din cele mai celebre branduri din Italia, relatează AFP. Istoria casei Prada a început în 1913, când Mario Prada a deschis un magazin cu poșete, valize și accesorii de lux în galeria Victor Emmanuel II, în plin centru al orașului Milano. Magazinul a devenit în 1919 furnizorul oficial al familiei regale italiene și există și azi. Sub conducerea nepoatei lui Mario, Miuccia Prada, care se ocupă de afacere de la sfârșitul anilor 1970, și a lui Patrizio Bertelli, soțul acesteia, care este director gene-ral al grupului, Prada a devenit unul din cele mai celebre branduri de lux ita-lian. Miuccia Prada a lărgit gama produselor cu o linie de încălțăminte și confecții de gata, apoi cu ochelari, parfumuri. În 1988, Prada lansează pe piață prima sa colecție de haine elegante pret-a-porter. Expansiunea internațională începe în 1986 prin deschiderea primelor magazine Prada la New York și Madrid, apoi la Londra, Paris sau Tokyo. A urmat apoi linia Miu Miu, pentru tineri, din 1993, al cărei renume a ajuns până în Japonia. De la sfârșitul anilor 1990, începe o campanie de achiziții, cumpără Jil Sander și Helmut Lang, pe care îl revinde în 2006, se aliază cu LVMH ca să dețină controlul asupra Fendi, în final cedând partea sa de 25,5% grupului francez, în 2001. Prada a cumpărat și brandul de încălțăminte Car Shoe și Churchâs, pe care continuă să-l dețină. În 2010, profitul net al Prada a urcat cu 150,4%, la 250,8 milioane de euro, iar cifra de afaceri cu 31,1%, la 2,046 miliarde, în special datorită creșterii vânzărilor sale în Asia, care este prima sa piață de desfacere. La sfârșitul anului trecut, avea o datorie de 375,4 milioane de euro. Grupul are un număr de aproximativ 1.900 de salariați și dispune de o rețea de 319 magazine. După cotarea la bursă, Prada rămâne sub controlul familiei Prada și Patrizio Bertelli, care dețin 82,5% din acțiuni, față de 94,9% înainte de listare.