Absolvenții de clasa a VIII-a au trecut prin emoțiile Examenului de Evaluare Națională, ieri fiind organizată prima probă, cea la limba și literatura română. Primul subiect notat cu 42 de puncte a constat în analiza de vocabular a unui fragment din basmul ,,Rodul tainic” a lui Ion Slavici. Totodată, elevii au avut de realizat o compunere de cel mult 15 rânduri în care au trebuit să argumenteze de ce opera ,,Rodul tainic” aparține genului literar basm. Al doilea subiect a avut în prim plan ,,Enciclopedia lumii vii”, un text aparținând autorului Tudor Opriș. Creativitatea absolvenților de clasa a VIII-a le-a fost testată în cadrul ultimului subiect. Elevii au avut de realizat o compunere de 10 -15 rânduri în care să descrie un tablou impresionant din natură.
Cei mai mulți dintre elevi au considerat că subiectele au fost destul de ușoare și se așteaptă să obțină rezultate bune. „Subiectele mi s-au părut ușoare. Nu a fost nimic complicat, a trebuit să explicăm structura unor versuri sau rolul unei virgule, să dăm sinomime unor cuvinte. În a doua parte a trebuit să realizăm o compunere. Mă așteptam la subiecte mai dificile, dar a fost simplu. Având în vedere că am dat o maximă importanță acestui examen sper să iau nota 9”, a precizat Marilena Puică, absolventă de clasa a VIII-a la Åcoala nr 3 Focșani. Cu toate că susțin răspicat că subiectele au fost accesibile, elevii recunosc că încă au mari emoții. Asta în condițiile în care elevii privesc cu optimism rezultatele pe care le vor obține la această probă. „A fost simplu în ambele părți ale tezei. Dacă în prima parte am avut de scris niște sinonime, în partea a doua a trebuit să realizăm o compunere despre basm. Pe parcursul anului școlar am făcut astfel de subiecte la clasă. Sper să obțin o notă bună la această probă, peste 9. Emoțiile încă nu mi-au trecut, dar sper să fie bine și la examenul de miercuri”, a spus la rândul său Marius Pavăl. Faptul că subiectele au avut un grad mediu de dificultate este confirmat și de profesorii de limba română care se așteaptă ca la această probă elevii să obțină rezultate bune. „Subiectele au avut un grad de dificultate mediu. A fost respectat cadrul impus de programa școlară și programa de examen. Subiectele au mers pe structura din modelul de subiect postat pe site-ul Ministerului încă din luna octombrie astfel că ei au fost familiarizați”, a declarat Monica Lăcătuș, inspector școlar de limba și literatura română din cadrul ISJ Vrancea.
Stranierii au sărit peste examenele naționale
Prima probă a Examenului de Evaluare Națională a decurs în bune condiții, după cum susțin și reprezentanții ISJ Vrancea. Astfel, din cei 3.653 de candidați înscriși s-au prezentat la examen 3.530 candidați, restul de 123 fiind absenți. Cei mai mulți dintre elevii care ieri au absentat sunt plecați în Italia cu familiile lor, dar au fost înscriși în catalog la începutul clasei a VIII-a. Printre școlile „fruntașe” în ceea ce privește absenteismul la acest examen amintim școlile din Homocea, Chiojdeni, Sihlea și Åcoala nr.1 din Mărășești. „Potrivit informațiilor pe care le am din centrele de examen, proba de la limba română s-a desfășurat în condiții normale. Conexiunea la internet a funcționat, de asemenea lucrările au ajuns în centrele de evaluare. Colegii mei merită felicitați pentru implicare și pentru că au înțeles importanța acestei probe pentru copiii noștrii. Cei care au absentat nu mai pot susține această probă, se pot prezenta la următoarea probă însă pierd examenul de evaluare. Pentru acești copii există etapă de admitere la liceu. Ei nu vor intra în etapa computerizată, dar pot intra în etapele viitoare pe locurile rămase”, a declarat Maria Lupu, inspector școlar general adjunct. Ultima probă din cadrul Examenelor Naționale este proba de matematică ce se va desfășura miercuri, 22 iunie. În data de 24 iunie vor fi afișate rezultatele și tot în aceeași zi, în intervalul orar 14.00 – 18.00, vor fi depuse contestațiile. Rezolvarea contestațiilor are loc în perioada 25 – 26 iunie, iar în 27 iunie vor fi afișate rezultatele finale. În funcție de rezultatele obținute, dar și de opțiunile pe care le-au avut, elevii vor fi repartizați la liceu.