Elevii intră, începând de astăzi, în vacanța de vară. Potrivit calendarului oficial stabilit de Ministerul Educației Cercetării Tineretului și Sportului, cursurile se încheie astăzi, 17 iunie, și se vor relua luni, 12 septembrie.
Cu doar câteva zile înainte de sfârșitul anului școlar, ministrul Educației a anunțat că din toamnă, anul școlar va avea mai puține vacanțe, vacanța dintre semestre fiind anulată. În schimb, vacanța de iarnă se va prelungi cu o săptămână și va fi de trei săptămâni în loc de două, iar vacanța de primăvară va fi și ea de două săptămâni și nu de una, așa cum era până în prezent.
Semestrul I al anului școlar 2011-2012 începe, așadar, luni, 12 septembrie, și se va încheia în data de 23 decembrie. În acest interval, va fi o vacanță de o săptămână, acordată doar copiilor din ciclul primar, în intervalul 22 – 30 octombrie. Vacanța de iarnă începe în ajun de Crăciun, în data de 24 decembrie, și se va încheia în data de 15 ianuarie 2012. Semestrul al II-lea începe luni, 16 ianuarie 2012, și se încheie pe data de 22 iunie 2012. Vacanța de primăvară va fi acordată elevilor în intervalul 7 – 22 aprilie, după care semestrul continuă până în data de 22 iunie. Elevii vor reveni la școală pe 9 septembrie 2012.
Chiar dacă Ministerul a modificat structura anului școlar, anul școlar 2011 – 2012 va avea un număr egal de zile cu anul școlar 2010 – 2011.
Åi deținuții au luat vacanță
Anul școlar nu s-a încheiat doar pentru elevii de gimnaziu și liceu din sistemul educațional public, ci și pentru cei 43 de deținuți încarcerați în Penitenciarul Focșani. Ieri, la Penitenciarul Focșani a avut loc festivitatea de închidere a anului școlar 2010-2011. Astfel, din cele 43 de persoane private de libertate înscrise la cursurile școlare, 19 au absolvit ciclul primar, iar 22 ciclul gimnazial. În cadrul festivității de închidere a anului școlar, persoanelor private de libertate le-au fost înmânate diplome de absolvire, iar conducerea unității i-a încurajat pe deținuți să continue procesul de reintegrare post-detenție, pentru a se putea adapta la cerințele vieții sociale.