Vânzările de bere au scăzut în primul trimestru cu 2% față de perioada similară a anului trecut, fiind mai mici cu 25% față de intervalul ianuarie-martie din 2008, anul de vârf al industriei berii, a declarat, vineri, directorul executiv al asociației Berarii României, Constantin Bratu. „Nu putem estima cum va evolua piața în acest an, pentru că în 2010 de exemplu piața a scăzut în primul semestru dar a crescut în a doua jumătate a anului. În schimb, în 2009 ambele semestre au fost de scădere”, a spus Bratu. În primele trei luni consumul a fost de 2,8 milioane hectolitri.
Bratu a adăugat că un român trebuie să muncească 30 de minute pentru a putea cumpăra un litru de bere, mult peste media europeană, de opt minute.
Consumul de bere acasă este covârșitor mai mare decât cel din baruri și restaurante, reprezentând 70-75% din total. Totodată, 49% din vânzări sunt reprezentate de berea la PET, 32% de berea la sticlă, 16% doză, iar 3% draught. Piața de profil din România este estimată la două miliarde de euro.
Vânzările au scăzut anul trecut cu 3,5%, la 17 milioane de hectolitri. În ultimii doi ani piața berii a scăzut cu 16%, vânzările atingând cota maximă, de 20,2 milioane hectolitri, în 2008. Circa 99% din berea vândută în România este produsă local.
Asociația Berarii României a fost înființată în 2004 și este formată din cinci companii, care au produs anul trecut 15,3 milioane hectolitri de bere, în zece fabrici.