Zvonuri despre urmașa lui McLaren F1 circulă încă de dinaintea lansării lui MP4-12C (foto), anul trecut. Până acum, informațiile erau însă extrem de puține. Lucrurile s-au schimbat în această săptămână, presa britanică reușind să facă diverse surse anonime să spună mai multe. Ei bine, se pare că noua supermașină va depăși, atunci când va fi lansată, și cele mai frumoase visuri ale pasionaților auto. Modelul, denumit deocamdată „Mega Mac”, nu va fi doar un concurent pentru Bugatti și Pagani: le va depăși copios la cam toate aspectele! Va face acest lucru în primul rând datorită unui motor V8 de 5 litri cu 799 CP, dezvoltat de Mclaren împreună cu Ricardo, și a unei transmisii cu dublu ambreiaj, șapte rapoarte, purtând sigla Graziano. Mega Mac va avea un Monocell din fibră de carbon ce cântărește doar 80 de kilograme, similar celui disponibil pe MP4-12C. Un interior minimalist orientat către funcționalitate și nu către lux va menține greutatea mașinii foarte redusă.
Dacă aduni aceste elemente, mașina va călca îndeaproape pe urmele predecesoarei sale în ceea ce privește performanțele – dacă vă aduceți aminte, McLaren F1 a fost cea mai rapidă mașină de serie din lume timp de șase ani și deține încă titlul de cea mai rapidă mașină cu motor natural aspirat din lume. În ceea ce privește performanțele, noul model se va plasa din punctul de vedere al sprintului 0-100 km/h în „trena” lui Lambor-ghini Aventador (2,8 secunde). Deși acest indicator este puțin mai slab decât cel oferit de Bugatti Veyron (2,46 secunde), Mega Mac va avea un avantaj într-o potențială „liniuță”, atingând 320 km/h în doar 20 de secunde, cu 2 secunde mai rapid decât Veyron.