Președintele Consiliului Județean Vrancea, Marian Oprișan a vizitat, ieri, două obiective de investiții ale administrației județene. Este vorba de reabilitarea și modernizarea drumurilor județene Satu Nou-Å¢ifești-Bolotești-Jariștea-Odobești și DN 2-Bizighești-Bătinești-Å¢ifești-Irești-Vidra, investiții realizate de administrația județeană. Marian Oprișan a precizat că parteneriatele public private sunt singura soluție care ar fi rezolvat problemele de infrastructură ale României însă Guvernul Boc nu a agreat această soluție și a reziliat toate contractele încheiate de administrația PSD.
Marian Oprișan a mers pe cele două drumuri, a discutat cu constructorii, cu muncitorii și a urmărit cum se efectuează lucrările de asfaltare. La finalul vizitei, Marian Oprișan s-a declarat mulțumit de calitatea lucrărilor executate pe cele două drumuri de către compania Vega 93 Galați. „Compania Vega lucrează foarte bine și a făcut în repetate rânduri dovada că execută lucrări de calitate pe toate drumurile județene din Vrancea. Drumul județean Satu Nou-Å¢ifești-Bolotești-Jariștea-Odobești face parte din programul de reabilitare a drumurilor județene pe care eu l-am început cu mai mulți ani în urmă. În prezent pe acest drum se toarnă stratul de uzură iar calitatea lucrărilor este, așa cum am mai spus, excelentă. Pe drumul județean DN 2-Bizighești-Bătinești-Å¢ifești-Irești-Vidra am reușit să turnăm stratul de egalizare și binderul pe sectorul DN 2-Å¢ifești. Vom continua lucrările de reabilitare și modernizare pe sectorul Å¢ifești-Clipicești-Irești-Vidra”, a spus Marian Oprișan. Åeful administrației județene a precizat că derularea acestor investiții dar și a altora este îngreunată din lipsă de finanțare. „E greu pentru că acest Guvern nu înțelege și nu va înțelege foarte curând nevoia de infrastructură rutieră a vrâncenilor și a românilor. E păcat că programul de reabilitare a infrastructurii rutiere care include autostrăzi, drumuri naționale, județene și comunale, nu a fost lăsat așa cum l-am lăsat noi. Le-a fost mai dragă pu-terea, le-au fost mai dragi funcțiile și din acest motiv au trebuit să abandoneze proiectele importante pe care noi le-am avut de-a lungul timpului. Eu mă țin întotdeauna de cuvânt, asta știu să fac și voi face în continuare cu sprijinul cetățenilor județului Vrancea”, a afirmat șeful administrației județene.
Parteneriatul public privat, o soluție pentru refacerea infrastructurii
Președintele Consiliului Județean Vrancea, Marian Oprișan, a declarat că, deși singura soluție care ar fi rezolvat problemele de infrastructură ale României ar fi fost parteneriatele public private, Guvernul Boc nu a agreat această soluție și a reziliat toate contractele încheiate de administrația PSD. „Actuala putere vorbește azi de parteneriatul public privat, despre faptul că vor construi pușcării în parteneriat public privat. Un lucru trebuie să îl știe vrâncenii și românii: Legea parteneriatului public privat a funcționat începând cu anul 2003, când Miron Mitrea semnase toate culoarele de autostradă și toate proiectele în parteneriat public privat. Inclusiv reabi-litarea DN 2D a fost prinsă inițial într-un program de reabilitare în parteneriat public privat. Din nefericire, imediat după venirea lui Traian Băsescu la putere, legea a fost anulată și toate proiectele pe parteneriat public privat au fost anulate și România, după părerea mea, a mai pierdut încă șase ani de zile în care putea fi refăcută infrastructura județului Vrancea și a României”, a încheiat președintele Consiliului Județean Vrancea, Marian Oprișan.
52 milioane de lei pentru reabilitarea celor două drumuri
Modernizarea drumului județean DN 2-Bizighești-Bătinești-Å¢ifești-Irești-Vidra va costa aproape 44 milioane de lei. Drumul are o lungime de aproape 30 de kilometri, iar lucrările care au fost executate constau în balastare, strat de piatră spartă, strat de legătură din mixtură asfaltică, strat de binder și strat de uzură. Modernizarea sectorului de drum județean Satu Nou-Å¢ifești-Bolotești va costa opt mi-lioane de lei, iar lucrările constau în balastare, strat de piatră spartă, strat de legătură din mixtură asfaltică, strat de binder și strat de uzură.