Christian Poincheval, un francez de 61 de ani din zona Mayenne, cunoscut pentru crearea hârtiei igienice didactice (pe care sunt imprimate drepturile omului sau animale de pe lângă casa omului) și a pastilelor pentru parfumarea flatulențelor, a conceput un ambalaj de carton pentru cafeaua lichidă, produsul urmând să fie pus în vânzare săptămâna viitoare în vestul Franței, a anunțat luni inventatorul, citat de publicația Le Point.
âEste a doua băutură cel mai mult consumată din lume, așa că va fi un domeniu profitabilâ, spune Poincheval, mirat că există ceai și alte băuturi comercializate în ambalaj Tetra Pak, dar nu și cafea. În doi ani, a convins partenerii care pleacă la drum alături de el: Tetra Pak, marca de cafea Richard, dar și Sojasun. Băută rece sau încălzită la microunde, cafeaua se va vinde cu 2,74 euro litrul. âAre exact gustul unei cafele proaspete, făcute acasăâ, adaugă el. âSperăm ca, în prima parte a anului, să producem 100.000 litri și, mai târziu, 200.000 și 300.000 litriâ, apreciază Christian Poincheval. Este o frumoasă realizare pentru pensionarul care a creat firma Lutin Malin și care va vărsa 10 cenți pentru fiecare litru de cafea vândut asociației Handi Chiens, care formează câini pentru persoanele cu handicap. Cu banii donați din vânzarea hârtiei igienice didactice s-au format deja 14 câini. Anul trecut, Poincheval a creat și pus în vânzare pastilele pentru parfumarea flatulențelor. âEste un produs 100% natural. Pe cutie scrie că pastilele cuprind mărar, afin, argilă și cărbune. Există două arome, la alegere, trandafiri sau violeteâ, spune inventatorul. Pilulele se vând pe internet, sub marca Lutin Malin, cu 17,49 euro cutia (60 de pastile).