Ediția: Sâmbătă 21 Decembrie 2024. Nr 6784
Ediția: Sâmbătă 21 Decembrie 2024. Nr 6784

Servicii publice de calitate la Fitioneşti


Locuitorii din comuna vrânceană Fitionești pot depune online reclamații sau sesizări referitoare la administrația locală după implementarea proiectului „Servicii publice de calitate în comuna Fitionești”. Proiectul este cofinanțat din Fondul Social European, Programul Operațional Dezvoltarea Capacității Administrative, Axa Prioritară 2, „Îmbunătățirea calității și eficienței furnizării serviciilor publice, cu accentul pus pe procesul de descentralizare”.

Căminul Cultural din comuna Fitionești a găzduit, ieri, conferința de presă ocazionată de încheierea proiectului „Servicii publice de calitate în comuna Fitionești”, cofinanțat din Fondul Social European, Programul Operațional Dezvoltarea Capacității Administrative, Axa Prioritară 2, „Îmbunătățirea calității și eficienței furnizării srviciilor publice, cu accentul pus pe procesul de descentralizare”. „Beneficiarii direcți ai proiectului sunt cetățenii din comună, cărora le vom oferi, de acum înainte, numai servicii de calitate”, a declarat, în deschiderea evenimentului, primarul Iordache Cazacu. Aceasta a adăugat că, încă de la demararea proiectului, „serviciile publice din localitate nu numai că s-au îmbunătățit, ci au devenit ireproșabile”. Edilul a argumentat prin faptul că, „în ultimul timp, administrația nu a mai primit niciun fel de sesizare sau reclamație de la săteni, cu privire la activitatea pe care o desfășoară salariații”. „Acest lucru înseamnă că toți funcționarii publici au înțeles acest proiect, participând activ la realizarea lui, prin prezența la cursurile de pregătire profesională”, a precizat Iordache Cazacu.

Funcționari școliți pe bani europeni

Despre instruirea personalului a vorbit și coordonatoarea proiectului, Loredana Dascălu. Aceasta a declarat că, datorită cursurilor organizate pe parcursul a 12 luni, au fost îmbunătățite performanțele profesionale ale unui număr de 16 funcționari din cadrul Primăriei, realizându-se, astfel, o optimizare a structurii care gestionează serviciile publice.
„Un calcul simplu al orelor de instruire de care au beneficiat aceste persoane conduce către un total de 333 de zile de pregătire”, a explicat Loredana Dascălu.
Investiția a urmărit trei aspecte: îmbunătățirea sistemului de comunicare cu cetățenii, ce informații sunt comunicate cetățenilor și modul în care se asigură comunicarea cu ei. Coordonatoarea proiectului a mai adăugat că, în vederea obținerii unei organizări mai bune a activității instituției, echipa de implementare a colaborat cu un serviciu de consultanță care a identificat atât problemele, cât și soluțiile de optimizare a activității derulate la nivelul fiecărui compartiment. Pe baza analizei datelor, Primăria a obținut, ulterior, Certificatul ISO de managament al calității serviciilor.

Ghișeu unic pentru cetățeni

Principala realizare a proiectului este Ghișeul unic pentru cetățeni care a fost dotat cu mobilier, aparatură, birotică și echipamente IT, inclusiv cu un server. Concomitent, au fost realizate rețelele de internet și intranet ale Primăriei. Informațiile disponibile în cadrul Ghișeului unic pot fi găsite de cei interesați și pe pagina de web a Primăriei, http://fitionesti.ro. Nu în ultimul rând, înființarea Ghișeului unic a favorizat și introducerea unui program informatic de management al documentelor. Valoarea proiectului a fost calculată la 349,661 lei, asistența financiară nerambursabilă fiind de 98%.
„Consider că este un proiect reușit care, într-un singur an, a transformat Primăria Fitionești într-o instituție modernă și eficientă. Acest lucru a fost posibil datorită fondurilor europene de care am beneficiat. În opinia mea, accesarea unor asemenea programe reprezintă o cale de rezolvare a problemelor din comunitățile mici, cum este și Fitioneștiul, care nu au resursele necesare pentru dezvoltare. De aceea, ar trebui ca guvernanții, de orice parte a eșicherului politic s-ar afla, să ne sprijine mai mult pentru realizarea unor astfel de proiecte”, a declarat primarul Iordache Cazacu. În finalul conferinței, acesta le-a înmânat funcționarilor Primăriei diplomele de absolvire ale cursurilor de formare profesională la care au participat în perioada de implementare a proiectului.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

You cannot copy content of this page

× Ai o stire interesanta?