Producătorii americani profită de pe urmă dezastrului din Japonia. Potrivit unui raport prezentat de CNN Internațional, supus de altfel logicii mediului de afaceri, acum este momentul potrivit pentru producătorii americani să speculeze în favoarea lor dezastrul din Japonia. Lipsa pieselor de schimb provenite din Japonia, sau chiar lipsa totală a autovehiculelor japoneze, care survine deodată cu o adevărată revoluție a ofertei americane de vehicule mici și mijlocii, oferă companiilor Ford, General Motors și Chrysler o oportunitate de neratat, la care se adaugă posibilitatea livrării imediate e vehiculelor din parcurile proprii. Åi această oportunitate va fi și mai accentuată în lunile care vin. Doi dintre cei trei factori care pot revoluționa vânzările de mașini americane provin direct în urma catastrofei din Japonia, de luna trecută. Valul tsunami a închis fabricile, sau a redus drastic producția lor, ceea ce a dus la lipsa de mașini pe piață, în timp ce yenul japonez și-a întărit valoarea, deoarece se așteaptă ca japonezii să răscumpere lichidități de pe piață, pentru atenuarea dezastrului. Cu alte cuvinte: nu există piese de schimb iar mutarea producției japoneze în SUA a devenit mai costisitoare și mai puțin profitabilă. Din această cauză se așteaptă reducerea furnizării de componente cu până la 50% în timp ce creșterea prețului unităților gata fabricate vor împinge, împreună, clienții în brațele deschise ale concurenței. Al treilea factor major care joacă un rol important în această ecuație este că producătorii americani au început să fie mai atenți cu piața și cu planificarea producției.