GfK România a realizat o radiografie a pieței auto, pe baza datelor culese în 2010 pentru GfK MotoBus, un instrument de cercetare continuă care monitorizează piața auto din România. Principalele concluzii ale studiului arată că, în medie, în anul 2010, intenția de cumpărare a unui automobil pentru următoarele 6 luni este de 5% la nivelul întregii populații. Acest procent este comparabil cu cel înregistrat în 2009 – de 6% – dar în scădere față de 2008, când 9% declarau același lucru. Anul trecut, procente mai mari pentru intenția de achiziționare se înregistrau în Oltenia (12%) și în rândul celor cu vârsta cuprinsă între 18 și 25 ani (13%).
La nivelului lui 2010 cele mai importante criterii de alegere sunt consumul redus de combustibil (63%), marca (44%), prețul (44%), caracteristicile și performanța motorului (40%) și confortul (36%). Din a doua jumătate a lui 2009 se remarcă o creștere a importanței consumului de combustibil, devansând astfel prețul. În plus, 60% dintre preferințele românilor se îndreaptau în 2010 mai degrabă spre mașini second hand.
Peste trei sferturi dintre cei care au declarat în 2010 că intenționează să cumpere un autovehicul aveau în plan să facă plata cash, din resurse proprii. În perioada 2008-2009, numărul românilor care preferau să plătească cash pentru automobilul cumpărat era mai mic, o posibilă explicație fiind legată de creșterea nesiguranței în rândul consumatorilor, scăderea veniturilor stabile și a disponibilității de a contracta un credit, precum și accesul mai dificil la credite în 2010.