Produsele alimentare tradiţionale, ignorate de Ministerul Agriculturii

0
270


Vrâncenii care realizează produse alimentare tradiționale nu pot beneficia de avantajele fondurilor europene deoarece Ministerul Agriculturii a alocat un buget insuficient pentru Camera Agricolă. Instituția care reprezintă interesele agricultorilor vrânceni, Camera Agricolă, are asigurat un buget de 600 mii lei în acest an, bani insuficienți pentru salariile angajaților, fără să mai amintim de cofinanțarea proiectelor europene, pentru care ar trebui asigurate fonduri de la bugetul statului.
Camera Agricolă Vrancea are nevoie de aproximativ 20 mii euro pentru cofinanțarea unui proiect european de sprijinire a producției și comercializării de produse alimentare tra-diționale către hoteluri, restaurante.
Proiectul a fost obținut în cadrul Black Sea JOP, Programul Operațional Comun 2007-2013, un program European de Vecinătate și Parteneriat (IEVP) al Uniunii Europene. Camera Agricolă are parteneri în acest proiect instituții similare din Turcia, Ucraina, Moldova și Georgia. Proiectul are o valoare totală de 609 mii euro, din care UE asigură o cofinanțare de 548 mii euro. Pentru Vrancea, valoarea proiectului este de 197 mii euro, cofinanțarea Camerei Agricole fiind de 19.750 euro.
Fondurile europene ar urma să fie folosite la promovarea produselor tradiționale, piață de desfacere, expoziții, târguri, seminarii și simpozioane în țările partenere. Obiectivul general este „contribuția la consolidarea sectoarelor tradiționale ale economiei prin promovarea produselor tradiționale din regiunile transfrontaliere a Mării Negre”. Obiectivul specific este îmbunătățirea producției și comercializării de produse alimentare tradiționale prin crearea unei legături puternice cu sectorul turismului (hoteluri, restaurante), precum și între regiunile implicate din bazinul Mării Negre.
„Ideea de bază a proiectului este de a spori producțiile locale (de exemplu vin, ulei, legume, fructe, ceramică), prin implicarea activă a operatorilor turistici locali (hoteluri, restaurante), creând un nou mod de a ajunge la consumatori. Hotelurile și restaurante fac acorduri cu producătorii locali, în scopul de a cumpăra direct de la ei anumite produse, promovare produse alimentare și de artizanat de înaltă ca-litate pentru clienții lor. Rețeaua intenționează să asigure implicarea operatorilor locali ca agricultori și meșteșugari, în scopul de a propune un turism integrat. Proiectul dorește să se răspândească mai «durabilă» maniera de a vizita teritoriile, unde turiștii pot vedea și gusta fiecare produse tradiționale, oferind, de asemenea, posibilitatea de a crește achiziționarea acestora și cunoașterea sistemelor și proceselor de producție”, se arată în descrierea proiectului.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here