Consumatorii români, alături de cei din Grecia, au resimțit anul trecut cel mai intens efectele crizei financiare și nivelul ridicat al datoriei țărilor de origine, dintre europeni, la polul opus aflându-se nemții, potrivit unei analize realizate de grupul GfK.
Grupul GfK a realizat o analiză la nivel european a consumului privat în 2010 și perspectivele pentru anul 2011. Conform prognozei GfK, consumul privat a crescut anul trecut cu 0,5%.
„Făcând o comparație la nivel european, germanii sunt de departe cei mai optimiști atunci când vine vorba de consum, în vreme ce românii și grecii o duc cel mai greu. În consecință, așteptările economice ale consumatorilor au fost tot negative: românii au fost în coada clasamentului în Europa, urmați de greci”, potrivit GfK.
Reprezentanții GfK România estimează că și 2011 va fi un an dificil pentru consumatorii români. „Åi 2011 se anunță un an foarte dificil, cu venituri reduse pentru populație și un nivel al pesimismului deasupra mediei europene”, a declarat, într-un comunicat, directorul general GfK România, Andi Dumitrescu.