Ordonanța numărul 63/2010 care dimensionează serviciile pu-blice comunitare de evidență a persoanelor a afectat în mod negativ calitatea lucrărilor în cadrul acestora. Această ordonanță nu a ținut cont de populația deservită ci doar de populația din unitatea administrativ-teritorială unde își avea sediul serviciul respectiv. De asemenea, nu a ținut cont că în cadrul acestora funcționează și starea civilă, iar ofițerul de stare civilă delegat nu efectuează activități de evidența populației. Astfel, primăriile s-au văzut nevoite să reducă personalul acestor servicii conform noilor norme. Numai înțelegerea fenomenului de către conducerile administrațiilor publice locale a făcut ca aceste servicii să poată funcționa în limite rezonabile. Astfel, unii lucrători au trecut în aparatul propriu al primăriei și ulterior au fost detașați la aceste servicii. Singurul serviciu unde nu s-a putut face acest lucru a fost cel de la municipiul Focșani care a pierdut un post, iar lucrătorul ce urma să fie disponibilizat a trecut în componența serviciului public județean. „În perioadele de vârf, Serviciul Public Comunitar Local de Evidență a Persoanelor Focșani a fost sprijinit cu lucrători din cadrul Serviciului Public Comunitar Județean de Evidență a Persoanelor Vrancea, pentru a putea face față corespunzător cerințelor populației. Aceste aspecte au făcut obiectul informării președintelui Consiliului Județean Vrancea, Instituției Prefectului, precum și conducerii Direcției pentru Evidența Persoanelor și Administrarea Bazelor de Date București. Serviciul Public Comunitar Județean de Evidență a Persoanelor Vrancea nu a fost afectat de preve-derile ordonanței”, se arată în raportul de activitate al Serviciului Public Comunitar Județean de Evidență a Persoanelor Vrancea.