Limitele de viteză rămân neschimbate

0
499


Numărul mare de locuri în care se produc accidente rutiere pe Drumul European     E 85 (așa-zisele puncte negre), lipsa iluminatului public și a trotuarelor sunt principalele motive pentru care în Vrancea limita de viteză nu va crește. Singura porțiune de drum pe care limita de viteză ar putea crește de la 50 la 70 de kilometri pe oră este cea din zona Mausoleului Mărășești.

La nivel național, în urma unor analize, s-a decis ca pe mai multe drumuri limita de viteză să fie majorată de la 50 la 70 kilometri pe oră. În Vrancea, acest lucru s-ar putea întâmpla într-o singură zonă, respectiv Mausoleul Mărășești. Motivele pentru care limita de viteză nu poate crește pe mai multe porțiuni de pe E 85 sunt multe. Unul dintre acestea se referă la numărul mare de puncte negre, respectiv locuri în care s-au produs cel puțin 10 accidente rutiere mortale, stabilite de autorități. De asemenea, o altă problemă care împiedică mărirea limitei de viteză este aceea că pe marginea E85 nu sunt peste tot trotuare pe care pietonii să se poată deplasa, iar iluminatul public lasă de dorit. Singura zonă în care s-a luat în calcul mărirea limitei de viteză de la 50 de kilometri pe oră la 70 de kilometri pe oră este Mausoleul Mărășești. „În Vrancea limita de viteză ar putea crește într-o singură zonă, respectiv pe porțiunea de la Mausoleul Mărășești. Acum, în această zonă se circulă cu 50 de kilometri pe oră și există posibilitatea să se ajungă la 70 de kilometri pe oră. Dat fiind faptul că pe raza județului Vrancea au fost identificate 12 puncte negre, nu prea avem cum să creștem limita de viteză. De asemenea, pe E85 sunt pro-bleme cu iluminatul public și nu avem nici trotuare, pietonii fiind nevoiți să se deplaseze pe marginea drumului. Toate aceste motive ne împiedică să creștem limita de viteză”, a spus comisarul șef Viorel Gheorghe, șeful Serviciului Poliției Rutiere.

Limită de viteză mai mare

Åžeful Direcției Poliției Rutiere, comisarul șef Lucian Diniță, a precizat că soluția pentru creșterea li-mitei de viteză pe drumurile din România este dezvoltarea infrastructurii rutiere. „Recent, am decis împreună cu autoritățile abilitate creșterea limitelor de viteză în 88 de localități la 70 de kilometri pe oră. În total, în România sunt aproximativ 130 de localități unde limita de viteză este de 70 de kilometri pe oră. Potrivit Convenției ONU, valabilă peste tot în lume, în localitate limita de viteză este de 50 de kilometri pe oră,  iar pe drumurile naționale viteza legală maxim admisă este de 90 de kilometri pe oră. Pe drumurile naționale deschise traficului internațional limita crește la 100 de kilometri pe oră, iar pe autostradă limita variază între 120 și 130 de kilometri. Pot exista, însă, variații, în funcție de dotările drumurilor și deciziile autorităților”, a precizat comisarul șef Lucian Diniță. Majorarea limitei de viteză ar putea crește fluența pe anumite segmente de drumuri, mai ales acolo unde traficul este intens. Soluția pentru creșterea vitezei este dezvoltarea infrastructurii rutiere. Acest lucru depinde însă și de specificul drumurilor, pentru că nu se poate mări limita de viteză la toate. Cu cât se dezvoltă rețeaua de drumuri, poate crește și limita de viteză.

Limitele de viteză în UE

Diferența dintre drumurile din România și cele din statele Uniunii Europene reiese și din limitele de viteză pe care acestea din urmă le au. În Belgia se rulează cu 120 de kilometri pe oră pe autostradă, 90 pe drumuri naționale și 50 în localitate. În Germania – 130 de kilometri pe autostradă, 100 de kilometri în afara localității și 50 sau 30 în localitate. În Bulgaria – 130 de kilometri pe oră  pe autostradă, 90 pe drumuri naționale și 50 în localitate. În Franța- 130 de kilometri  pe autostradă, 90 sau 100 de kilometri pe drumuri naționale și 50 de kilometri în localitate.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here