Modernizarea drumurilor judeţene a continuat şi în 2010

0
537


În anul 2010, Consiliul Județean Vrancea a continuat programul de reabilitare și modernizare a drumurilor județene. În ciuda problemelor financiare cauzate de criza economică dar și de blocarea proiectelor de Guvernul falimentar Boc, administrația județeană a reușit ca, din resurse proprii, să continue reabilitarea unor drumuri județene. Este vorba de drumurile Valea Sării-Năruja-Paltin-Nereju-Brădăcești, Vidra-Vizantea-Cîmpuri, Bolotești-Odobești, Bolotești-Satul Nou, Răcoasa-Mărăști, Bizighești-Vidra.  Din cei peste 730 de kilometri de drumuri județene, aproximativ 250 kilometri au fost reabilitați sau se află în curs de reabilitare.

Consiliul Județean Vrancea a continuat, în 2010, Programul de modernizare a drumurilor județene, inițiat de președintele Marian Oprișan. Cel mai amplu proiect de modernizare a unui drum județean este cel al drumului DJ 205 D, Valea Sării-Năruja-Paltin-Nereju-Brădăcești. Valoarea investiției este de 167 milioane lei. Lucrările sunt realizate de compania UMB Spedition, care a rea-lizat peste 60 la sută din acestea.
Societatea constructoare a turnat stratul de egalizare și binderul pînă în localitatea Nereju. Totodată, societatea a executat lucrări de deviere și regularizare a cursului rîului Zăbala, consolidări de maluri și a realizat canale pentru colectarea apelor pluviale de pe versanți, regularizarea cursului râului Zăbala.
Investiția este extrem de complexă deoarece vor trebui realizate lucrări de calibrare și regularizare în albia râului Zăbala, lucrări pe care trebuie să le realizeze Apele Române. Drumul are o lungime de 34 kilometri și va avea două benzi. Platforma drumului va fi lărgită de la 3-4 metri în  prezent, la 7 metri, cu două benzi de rulare a câte trei metri.

Drumul Vidra-Vizantea-Cîmpuri va fi complet modernizat

Un alt drum la care lucrările înaintează cu repeziciune este DJ Vidra-Vizantea-Cîmpuri. Până în prezent au fost executate mai multe lucrări de reprofilare a drumului și a fost asfaltat un sector de aproximativ 5,5  kilometri de drum. Au mai fost executate lucrări care constau în reprofilarea drumului, refacerea sistemului rutier și balastarea acestui drum. Lungimea drumului supusă reabilitării este de 18 kilometri, iar lățimea părții carosabile va fi de 6 metri.
Modernizarea acestui drum este o lucrare complexă care va consta în realizarea de terasamente, consolidări de maluri, construirea unui pod și a 48 de podețe. De asemenea vor fi construite șanțuri și canale colectoare pentru apele pluviale în anumite sectoare.
Drumul va avea trei straturi de asfalt; un strat de egalizare, un strat de binder și stratul de uzură. Drumul va avea o lățime de 6 metri în extravilanul și în intravilanul loca-lităților. Finanțarea este asigurată de la bugetul Consiliului Județean Vrancea. În anul 2010 s-au executat lucrări în valoare de aproximativ 10 milioane de lei.

Lucrări în derulare pe mai multe sectoare de drum

Totodată, Consiliul Județean continuă lucrările de modernizare a șase drumuri județene. Este vorba de drumurile Bolotești-Odobești, Bolotești-Satul Nou, Răcoasa-Mărăști, Bizighești-Vidra, Vidra-Vizantea-Cîmpuri. Au mai fost executate lucrări de asfaltare pe drumurile 205 G, în Suraia, 205 J, în Fitionești, 205 B, în Gugești și 205 R, în Cotești. Pe sectorul de drum Bolotești-Odobești, lucrările au fost executate în proporție de 98 la sută, iar pe sectorul de drum Bolotești-Satul Nou, lucrările sunt în curs de execuție. De asemenea, se află în curs de reabilitare drumul județean Bizighești-Vidra, pe care s-a turnat stratul de asfalt de la intersecția cu DN 2 până la Å¢ifești. În acest moment, proiectul este realizat în proporție de 25%.

Banii CJ blocați la comandă politică

Vă reamintim că, în 2010, Ministerul Finanțelor Publice a lăsat fără bani Consiliul Județean și a blocat toate proiectele derulate de admi-nistrația județeană, inclusiv programul de modernizare și reabilitare a drumurilor județene menționate mai sus.
Reprezentanții Consiliului Județean au aratat că, abuziv, administrației județene i-a fost mutată, fără niciun fel de consultare, suma de 6,53 milioane lei, bani proveniți din sume defalcate din TVA pentru echilibrarea bugetelor locale și din sume defalcate din TVA pentru drumuri, din trimestrul III în trimestrul IV.
Un motiv pentru care banii nu au putut fi cheltuiți de Consiliul Județean a fost procesul intentat de Instituția Prefectului, care a blocat bugetul administrației județene. „Tocmai la finalul lunii iulie 2010 banii au fost deblocați, după ce Instituția Prefectului și-a retras acțiunea. Luna iulie este prima lună din semestrul II, e aritmetică elementară”, au arătat reprezentanții Consi-liului Județean.
Modul în care au acționat finanțiștii, fără să se consulte cu administrația județeană, arată că în spatele unei asemenea decizii se află o comandă politică a celor aflați la putere. „Dacă nu comenzile politice ar fi stat la baza acestor decizii, atunci conducerea DGFP Vrancea ar fi avut o altă conduită, s-ar fi consultat cu administrația publică județeană și nu ar fi luat decizii care să ducă la imposibilitatea derulării planurilor prognozate la început de an”, au explicat reprezentanții Consiliului Județean. Potrivit unei situații financiare, în luna august 2010, Consiliul Județean avea datorii către furnizori în valoare de 6,91 milioane lei, la capitolul cheltuieli materiale și de 20 mi-lioane lei la capitolul cheltuieli de capital.

Oprișan a solicitat deblocarea administrației județene

Președintele Consiliului Județean Vrancea, Marian Oprișan, a transmis adrese primului ministru Emil Boc, ministrului Finanțelor Publice, ministrului Administrației și Internelor. În documente se cerea analizarea situației, arătând că, în trimestrul III, instituția are un buget de doar 4% din bugetul anual, fapt care va duce la blocarea acti-vităților, dacă sumele transfe-rate nu vor fi realocate.
Prin urmare, cetățenii județului Vrancea, cei care contribuie la bugetul de stat și, implicit la bugetul Consiliului Județean, trebuie să știe că drumurile județene nu vor mai putea fi întreținute, nu se vor mai putea derula noi investiții și că, în general, toate proiectele de dezvoltare pe care administrația județeană le-a gândit riscă să fie stopate din cauza unor decizii politice abuzive și aberante care afectează aproape 400.000 de locuitori „de dragul unor ordine aberante venite de la o serie de politicieni de mucava, incapabili să aibă soluții viabile atunci când se confruntă cu probleme reale și al căror unic scop este acela de a face rău”.

Doar 10 milioane lei pentru drumurile județene

Deciziile politice aberante ale Guvernului PDL vor continua și în anul 2011 prin alocarea unor fonduri insuficiente pentru lucrările de moder-nizare a drumurilor județene. Astfel, prin legea bugetului de stat, județului Vrancea i s-au alocat 10,9 milioane lei la capitolul drumuri județene. Suma este infimă, dacă ținem cont că necesarul a fost evaluat de Consiliul Județean la 50 milioane lei. 

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here