Deși toată atenția presei de specialitate este ațintită asupra Salonului Auto de la Los Angeles, unde s-au consemnat premiere importante pentru piața europeană (Volkswagen Eos și noul Mercedes CLS63 AMG), BMW publică astăzi primele informații și imagini ale mult așteptatului Seria 6.
Coupe-ul, care a inaugurat practic un nou segment auto, a ajuns deja la a treia generație și se prezintă acum în varianta cu acoperiș textil rabatabil. Anticipat de liniile prototipului Seria 6 Concept, dezvăluit toamna aceasta în cadrul Salonului Auto de la Paris, noul Gran Turismo conceput în Munchen crește în dimensiuni.
Comparativ cu vechiul model, lungimea a crescut cu 7.4 centimetri, până la 4.89 metri, lățimea cu 3.9 centimetri până la 1.89 metri, iar înălțimea cu 0.9 centimetri, până la 1.36 metri. Ampatamentul s-a mărit și el cu 7.5 centimetri, ajungând să însumeze 2.85 metri. În ciuda dimensiunilor mai generoase, inginerii bavarezi promit o rigiditate structurală superioară, cu 50% mai mare decât cea a generației anterioare.
Generația nouă a modelului german, identificatat cu codul F13, este caracterizată tot de un acoperiș textil, cu o structură ușoară și compactă, acționată de un mecanism care permite descoperirea mașinii în 19 secunde și acoperirea ei în 24 de secunde. Toate aceste cifre sunt valabile până la o viteză maximă de 40 de km/h. În funcție de poziția capotei din textil, portbagajul noului Seria 6 Cabrio poate înghiți între 300 și 350 de litri.
Primele imagini trădează look-ul versiunii de top, 650i, propulsată de un motor V8 biturbo, de 4.4 litri, capabil să livreze 407 cai putere și 600 de Nm, pe o plajă de turații generoasă, cuprinsă între 1750 și 4500 de rotații. Resursele sunt capabile să genereze performanțe demne de apreciat: accelerația de la 0 la 100 de km/h se face în 4.9 secunde, iar viteza maximă este limitată electronic la 250 de km/h. Chiar și așa, consumul mediu va fi de numai 9 litri la 100 de km, iar emisiile de 249 g/km.
Gama coupe-ului de mari dimensiuni va mai include o motorizare pe benzină, considerată entry-level-ul modelului. Este vorba despre 640i, care vine cu un propulsor de 320 de cai putere și 450 de Nm, resurse suficiente pentru a oferi o accelerație de la 0 la 100 de km/h în doar 5.7 secunde și o viteză maximă de 250 km/h. Consumul anunțat pentru această verisune este de 6.7 litri, în timp ce emisiile se opresc la 185 g/km.
Treptat, BMW va introduce în gama coupe-ului și o alternativă diesel, asigurată de propulsorul bi-turbo de 286 de cai putere. Nu va lipsi nici propunerea de performanță a diviziei M, un viitor M6 urmând să fie propulsat de motorul V8, de 4.4 litri, așteptat să livreze 555 de cai putere, asemeni fraților mai mari BMW X5 M și BMW X6 M.
Mai multe informații despre noul Seria 6 Cabrio vor fi făcute publice odată cu lansarea europeană a modelului, pregătită în cadrul Salonului Auto de la Geneva, de la începutul anului viitor. Primul contact live va avea însă loc mai devreme, în cadrul Salonului de la Detroit.