Anul 2012 va marca sfârșitul valului de înmatriculări în Bulgaria al autovehiculelor poluante. Ministrul Finanțelor din Bulgaria a anunțat că va taxa în special vehiculele care nu respectă nici măcar normele Euro 3.
Ministrul Finanțelor din Bulgaria, Simeon Diankov, a anunțat că taxele pentru autovehiculele vechi și dăunătoare mediului vor crește în 2012, informează Capital. Legislația permisivă a bulgarilor se va schimba dramatic peste doi ani, lucru care va duce la temperarea valului de înmatriculări second-hand provenite în principal din Germania. Potrivit informațiilor oficiale oferite de Poliția Română, drumurile mioritice găzduiesc circa 100.000 de autovehicule înmatriculate în Bulgaria, reprezentând nu mai puțin de 2% din parcul auto al României.
Nu există nicio informație clară despre cât de des sunt utilizate vehiculele respective și cum se determină activitatea din parcul auto al României.
În prezent, înmatricularea unui automobil în Bulgaria costă aproximativ 600 de euro. Taxele anuale se ridică la 120-130 de euro, iar norma de poluare sau cilindreea nu sunt importante. Singurul criteriu re-levant la înmatricularea în Bulgaria era puterea motorului, limitată la maximum 120 kW (puțin peste 160 CP), iar limitarea respectivă era făcută printr-o taxă de lux. Taxa respectivă a fost și ea redusă, făcând posibilă înmatricularea automobilelor de peste 160 CP posibilă în Bulgaria.
***
În câteva luni, bulgarii vor anunța exact valoarea ta-xelor care vor trebui plătite de proprietarii automobilelor înmatriculate în Bulgaria. O certitudine este faptul că autovehiculele care respectă normele Euro 4 și Euro 5 vor primi redu-ceri de taxe, în timp ce vehiculele care respectă normele Euro 3 sau mai mici vor fi sancționate cu impozite mari. În acest moment, 87% din automobilele înmatriculate în Bulgaria sunt mai vechi de 10 ani, spun cei de la Capital.
Odată cu creșterea ta-xelor și impozitelor din Bulgaria, sunt șanse ca Poliția bulgărească să colaboreze cu omologii săi din România pentru a confisca plăcuțele și certificatele de înmatriculare ale autovehiculelor care circulă în țara noastră fără să aibă impozitul plătit la zi.
Bulgarii ar putea fi obli-gați de Comisia Europeană să ridice semnificativ taxele pentru automobilele poluante, lucru care ar putea duce la un număr mare de cetățeni români care nu vor mai plăti dările aferente statului bulgar.
Având în vedere faptul că taxa de mediu din România va crește din 2011, nu este clar unde își vor înmatricula mașinile cei care circulă acum cu autovehicule înmatriculate în Bulgaria.