Sistemele hibride care folosesc motorul pe benzină exclusiv pentru alimentarea bateriei celui electric încep să prindă adepți în industrie. Kia este ultimul constructor care intră în joc. Kia va intra în zona ecologică a industriei auto atât prin lansarea unor hibrizi clasici (sistem hibrid paralel, același promovat de Toyota pe modelul Prius), cât și prin prezentarea modelelor cu sistem hibrid în serie, același pe care îl folosesc Chevrolet Volt și Opel Ampera, primele modele de serie care vor utiliza acest tip de propulsie. Diferențele dintre cele două sisteme rezidă în modul în care puterea ajunge la roți. Astfel, dacă într-un sistem hibrid paralel roțile sunt mișcate atât de un motor electric, cât și de unul termic (în același timp sau alternativ), un sistem hibrid paralel utilizează exclusiv motorul electric pentru a învârti roțile, cel termic având rolul de a alimenta acumulatorul care, la rândul său, servește ca sursă de alimentare pentru motorul electric. Modelele care beneficiază de acest tip de propulsie au avantajul de a nu depinde de existența unor puncte de încărcare cu energie electrică, autonomia lor fiind de asemenea mai ridicată. Primul hibrid Kia – Sportage Hybrid – va fi lansat anul viitor, acesta prezentând un sistem hibrid paralel. Acesta a fost deja prezentat în forma de pre-serie la Salonul de la Paris și promite un consum foarte scăzut, echivalentul a 117 g CO2/km. Kia va ridica ulterior ștacheta și va lansa modele cu sisteme hibride de serie. „Sistemele de propulsie care prelungesc autonomia modelului sunt un lucru fantastic. Nu văd o mașină electrică de mărimea lui Optima funcționând altfel decât cu acest sistem. Dacă nu are autonomie mare, putem să uităm despre acest lucru”, spune Benny Oeyen, șeful de marketing și respon-sabilul gamei de produse Kia la nivel european.