Ediția: Duminică 22 Decembrie 2024. Nr 6784
Ediția: Duminică 22 Decembrie 2024. Nr 6784

Primăria va administra Spitalul Municipal


Protocolul și regimul de funcționare a Spitalului Municipal din municipiul Adjud a fost aprobat ieri. Odată cu legea descentralizării, autoritățile locale din Adjud au preluat Spitalul Municipal. Protocolul de predare-primire a fost semnat în luna august, studierea anexelor făcându-se la începutul lunii septembrie.
Descentralizarea presupune că managementul unităților sanitare va reveni consiliilor locale. Astfel, dacă până la 1 iulie managerul spitalului raporta direcțiilor de sănătate publică, acum raportează Consiliului de Administrație al unității. Din punct de vedere contractual, managerul unității va încheia contractul de management cu conducerea administrației locale, care are puterea de a angaja sau demite managerul spitalului. Primăria Adjud, prin reprezentanții în consiliul de administrație, vrea să stabilească o legătură de comunicare eficientă cu conducerea Spitalului Municipal, pentru a eficientiza sistemul sanitar din Adjud. „Suntem pregătiți să dăm dispoziție pentru conducerea spitalului, care împreună cu consiliul de administrație să realizeze toate activitățile necesare. În trei luni au sarcina să organizeze concurs pentru titularizarea managerului”, a precizat primarul municipiului Adjud, Constantin Armencea. Conducerea Spitalului Adjud este de părere că această descentralizare este un lucru bun, pentru că primăria se va ocupa de administrarea spitalului. Managerul spitalului, medicul Claudiu Zară, speră că din 2011 se vor aloca mai multe fonduri pentru cheltuielile spitalului, pentru asigurarea materialelor consumabile, respectiv mănuși chirurgicale, seringi, feșe, leucoplast, a medicamentelor, a ustensilelor necesare intervențiilor chirurgicale și a dotării unității medicale cu aparatură performantă.
 
Nevoie de personal

În ceea ce privește perso-nalul medical, spitalul Adjud are nevoie de mai mulți medici și asistenți medicali decât numărul de posturi deblocate de Ministerul Sănătății. Pentru municipiul Adjud, au fost repartizate trei posturi, unul de medic specialist în chirurgie generală, un post de asistent medical și unul de personal auxiliar. „Aceste posturi vor fi ocupate prin concurs, postul pentru medic va fi publicat în revista Viața Medicală, iar celelalte într-un cotidian local. Numărul de posturi deblocate este insuficient pentru a asigura servicii medicale de calitate și eficacitate maximă, mai ales că mai sunt medici care vor ieși la pensie în perioada următoare”, a precizat doctorul Claudiu Zară, managerul Spitalului Municipal Adjud.
Odată cu procesul descentralizării, se speră să se atingă scopul asistenței de sănătate publică, care are în vedere promovarea sănătății, prevenirea îmbolnăvirilor și îmbunătățirea calității vieții.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

You cannot copy content of this page

× Ai o stire interesanta?