Recordul de viteză al lunii august 143 kilometri la oră, în localitate

0
243


Noile radare ale Poliției Rutiere își fac treaba. Numai în luna august au fost depistați aproximativ 3.000 de șoferi care au depășit limita legală de viteză. Luna trecută, recordul de viteză s-a înregistrat în localitatea Pufești, unde o șoferiță rula cu o viteză de 143 kilometri pe oră. Polițiștii spun că noile aparate sunt mult mai eficiente decât cele vechi.

Adevărate capcane pentru cei mai mulți dintre șoferi, cele 10 autospeciale marca Dacia Logan MCV dotate cu radare de ultimă generație, au înre-gistrat în luna august aproape 3.000 de șoferi care au depășit limita legală de viteză. Noile radare au intrat în dotarea Serviciului Poliției Rutiere în primele luni ale acestui an.
Statisticile arată o creștere semnificativă a numărului de șoferi amendați, comparativ cu perioada când în județ acționau doar patru radare, însă, spun polițiștii, există deja mulți conducători auto care manifestă mai multă prudență privind viteza cu care circulă. În luna august, în capcana radarelor „invizibile” au căzut 2.926 de șoferi, iar 38 dintre ei au rămas și fără permise de conducere deoarece depășiseră viteza cu peste 50 de kilometri pe oră. Inspectorul principal, Cătălin Manea, din cadrul  Serviciului Poliției Rutiere, ne-a precizat că în luna august au fost aplicate cu 800 de sancțiuni mai multe, față de luna august a anului 2009.

Record de viteză la Pufești

Când vine vorba de conducătorii auto care au stabilit recorduri în ceea ce privește vitezele cu care au fost surprinși rulând, valorile nu sunt foarte mari, dacă ne raportăm la vitezomanii depistați pe Autostrada Soarelui. Cea mai mare viteză înregistrată de aparatele radar, pe raza județului Vrancea, a fost la începutul lunii august, în localitatea Pufești. O șoferiță din Bacău a fost surprinsă în trafic în timp ce gonea, prin localitate, cu 143 de kilometri pe oră. Femeia depășise viteza legală cu aproape 100 de kilometri pe oră! Aceasta a primit o amendă serioasă și a rămas și fără permis de conducere. „Åžoselele din județ nu le permit șoferilor să meargă constant cu viteze foarte mari. Avem totuși și șoferi care depășesc viteza de 100 de kilometri în localitate și, nu de puține ori, viteza a fost principala cauză care a dus la producerea unor grave accidente de circulație”, a precizat inspectorul principal Cătălin Manea.

DN 2 E85, preferatul    vitezomanilor

Inspectorul principal Cătălin Manea ne-a precizat că, în general, limita de viteză este depășită pe DN 2 E85. De asemenea, șoferii calcă pedala de accelerație cu mult peste limita admisă și pe DN 23, dar și pe DN 2D. Din păcate, după cum o arată exemplele recente, viteza, coroborată cu oboseala sau cu consumul de alcool, duc la adevărate tragedii. Tragedii în care, pe lângă șoferii inconștienți, mor și oameni nevinovați.
Agenții de la Poliția Rutieră folo-sesc camerele video ale sistemelor montate pe autospecialele Logan și pentru a constata alte tipuri de abateri. În principal, este vorba de șoferii care efectuează depășiri pe linie continuă și care sunt înregistrați, pentru a exista o probă certă în instanță, în cazul în care contravenientul lăsat fără permis depune contestație. În luna august, polițiștii vrânceni au reținut 19 permise de conducere pentru depășire neregulamentară. 
De asemenea, o altă abatere la care polițiștii se folosesc de înregistrarea video este cea de neacordare de prioritate pietonilor.  

Noile radare, mai eficiente

Polițiștii din cadrul Serviciului Poliției Rutiere spun că noile radare sunt mult mai eficiente. „Sunt mult mai eficiente decât mașinile vechi, iar acest lucru se vede la numărul de sancțiuni aplicate. Au mult mai multe dotări, separă sensurile de mers și avem posibilitatea să înre-gistrăm cu până la un minut în urmă în cazul în care ni se pare că ceva este în neregulă, asta în funcție de comandă. Sunt și inconveniente. Faptul că sunt inscripționate îi atenționează pe șoferi și unii dintre ei au posibilitatea să mai reducă viteza. De asemenea, există și stațiile de emisie – recepție și astfel, mulți dintre participanții la trafic au posibilitatea să afle înainte locul în care ne aflăm”, a precizat inspectorul principal Cătălin Manea.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here