Consiliul Județean Vrancea solicită Companiei de Autostrăzi și Drumuri Naționale din România (CNADNR) să prezinte primăriilor din localitățile prin care va trece autostrada Ploiești-Focșani, traseul pe care îl va avea aceasta. Solicitarea specialiștilor de la Consiliul Județean Vrancea are ca principal scop evitarea unor situații în care traseul autostrăzii va traversa terenuri pe care există locuințe sau obiective de utilitate publică.
Consiliul Județean Vrancea a solicitat Companiei de Autostrăzi și Drumuri Naționale din România (CNADR) să prezinte autorităților locale traseul pe care îl va avea autostrada Ploiești-Focșani.
Traseul va fi prezentat primăriilor din localitățile prin care va trece autostrada. Solicitarea a fost făcută în cadrul întâlnirii ce a avut loc, săptămâna trecută, la sediul Primăriei Vânători, întâlnire la care au participat reprezentanți ai Consiliului Județean, ai Primăriei Focșani, Primăriei Vînători și ai CNADNR.
Arhitectul județului Vrancea, Daniela Olaru, a declarat că în luna septembrie va fi organizată o nouă întâlnire pentru a corela interesul național în ceea ce privește construirea acestei autostrăzi cu realitatea din teritoriu.
Arhitectul a adăugat că, în acest moment, traseul sectorului de autostradă Ploiești-Focșani are avizul CNADNR fără consultarea autorităților locale. „În cadrul întâlnirii și în urma prezentărilor făcute de reprezentantul CNADNR am constatat mai multe inadvertențe ce trebuie corectate. Astfel, nu există avizul de principiu al autorităților locale din localitățile prin care trece, traseul propus de CNADNR este prea aproape de Focșani împiedicând în acest fel direcțiile de dezvoltare ale orașului. De aceea am mai propus o întâlnire la care să participe și primarii localităților prin care va trece autostrada în așa fel încât să eliminăm din start micile probleme ce ar putea apărea”, a precizat arhitectul Daniela Olaru. Aceasta a dat ca exemplu o situație apărută în zona Crângului Petrești, unde, conform proiectului prezentat de CNADNR, autostrada ar urma să treacă printr-o zonă în care au fost construite mai multe case, zonă care apare liberă pe harta CNADNR.
Autostrada Ploiești-Focșani va trece prin localitățile vrâncene Slobozia Bradului, Sihlea, Gugești, Slobozia Ciorăști, Golești, Vînători și Focșani.
Autostrada va fi conexată la noua centură de ocolire a Focșaniului
O altă problemă ce trebuie rezolvată de proiectanți este legată de conexiunea pe care autostrada trebuie să o realizeze cu viitoarea centură de ocolire a munici-piului Focșani. „Autostrada Ploiești-Focșani trebuie să se lege cu centura de ocolire a Focșaniului. Reprezentanții CNADNR nu știau că există acest nod între centura de oco-lire și autostradă”, a explicat arhitectul șef al județului, Daniela Olaru.
Consiliul Local Focșani a aprobat, la sfârșitul lunii martie, proiectul de hotărâre privind avizarea studiului de fezabilitate „Centura de ocolire din zona de nord a munici-piului Focșani”. Obiectivul de investiții este realizat de Consiliul Județean și are ca principal scop degrevarea traficului de tranzit a munici-piului Focșani, ce se desfășoară dinspre loca-litățile Adjud, Brăila, Galați, Constanța, Buzău spre zona turistică în plină dezvoltare a județului Vrancea, Lepșa-Greșu și mai departe spre centrul Transilvaniei. Valoa-rea investiției este de 75 milioane de lei. Conform proiectului, centura de ocolire va face legătura între drumurile naționale DN 2(E 85) București-Suceava și DN 2D Focșani-Tîrgu-Secuiesc.
Autostrada Ploiești-Focșani, parte a Coridorului Paneuropean IX
Autostrada va fi rea-lizată prin concesiune, iar lucrările ar putea începe chiar în acest an. Åoseaua face parte din Coridorul Paneuropean IX, care are o lungime de 6.500 de kilometri, din care 450 de kilometri în România.
Autostrada Ploiești-Buzău-Focșani va fi extinsă ulterior până la Bacău, Vaslui și Albița. Coridorul IX începe la Helsinki, se termină la Salonic și traversează nouă țări. În România, coridorul intră la Albița și iese la Vama Giurgiu.