Băncile nu îşi informează corect clienţii

0
208


Comisariatul Județean pentru Protecția Consumatorului (CJPC) Vrancea a întreprins o serie de acțiuni de verificare a societăților bancare din județ, acțiuni care s-au soldat cu aplicarea mai multor sancțiuni contravenționale. Åžase operatori economici bancari din județ au fost controlați de inspectorii CJPC, iar nereguli au fost găsite la patru dintre aceștia. Pentru abaterile constatate, cei de la CJPC au aplicat amenzi contravenționale în valoare totală de 20.000 de lei. Ordonanța de urgență 113/2009 a fost cea care a atras amenzile. Cu toate că banca are obligația de a informa, cu cel puțin două luni înainte, eventualele modificări ale clauzelor contractuale, mai mulți astfel de prestatori de servicii „au uitat” să facă acest lucru. La trei dintre societățile bancare controlate inspectorii CJPC au constatat nerespectarea articolului care precede faptul că utilizatorul serviciilor de plată poate denunța unilateral oricînd un contract, dacă părțile nu au convenit o perioadă de notificare. De asemenea, s-a constat că unele contracte nu precizau datele de identificare ale autorităților de supraveghere corespunzătoare, sau posibilitatea soluționării litigiilor prin proceduri extrajudiciare. Nereguli au fost constatate și în ceea ce privește respectarea termenului de cel puțin două luni pentru transmiterea preavizului de către prestatorul de servicii la denunțarea unilaterală a contractului.
Toți cei care întâlnesc astfel de probleme pot cere ajutorul inspectorilor Comisariatului Județean pentru Protecția Consumatorului Vrancea.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here