Locuitorii capitalei ucrainene Kiev beneficiază de acum de un nou serviciu, pe cât de inedit, pe atât de profitabil: dacă doresc, pot închiria pentru perioade scurte de timp un prieten, o menajeră sau chiar un copil. De cererea cea mai mare se bucură bărbații de culoare, relatează cotidianul local Gazeta po kievski. âSuferiți de singurătate? Nu știți cu cine să vă plimbați seara prin oraș și să purtați o discuție plăcută? Vă putem ajuta să găsiți un prieten, o prietenă, soție sau soț, menajeră sau chiar un copil, cu care să petreceți o oră sau chiar un weekendâ – se spune într-un anunț apărut recent pe Internet. Compania care a inventat acest tip neobișnuit de servicii este asaltată de clienți. Pentru doar 100 de grivne pe oră, firma vă pune la dispoziție un prieten ce vă poate însoți la cumpărături la mall, vă poate închiria un copil mic pentru o plimbare în parc sau un bărbat arătos și chiar un tată pentru copii, dacă sunteți mamă singură. Studenții de la instituțiile superioare de învățământ din Kiev au profitat de acest anunț și de vacanță pentru a-și rotunji veniturile. Astfel, contra unei sume mici după standardele locale, mulți dintre ei combină utilul cu plăcutul. Multe tinere ucrainene recurg la acest serviciu, deoarece âprietenul luat cu chirieâ nu înjură, nu fumează, e galant și manierat. Vă poate ajuta la cumpărături și recita sonete de Shakespeare. Vă poate însoți la bibliotecă, nu doar la baruri și discotecă. Deschide ușa la taxi și vă conduce acasă, evident, totul pe banii clientei.
La această categorie, de cel mai mare succes se bucură însă tinerii de culoare, reprezentanții însoritei Africi fiind de departe preferați în locul bărbaților autohtoni. Cererea este de asemenea mare pentru âtațiâ și âsoțiâ. âAceastă categorie este foarte solicitată. Adesea este nevoie ca un tată să meargă la școală, să discute cu profesorii sau cu colegi ai copilului. De regulă, astfel de soli-citări vin din partea mamelor singureâ – povestește Vitali Vasilenko, directorul companiei de închirieri. Până acum nu au existat plângeri din partea clienților, mai spune el. âAnalizăm întotdeauna în detaliu scenariul fiecărei întâlniri, iar în cazul în care clientul este nemulțumit i se returnează baniiâ- susține acesta.