Copiii romi dar și cei din grupuri dezavantajate, care au abandonat școala, au dreptul la a doua șansă în educație. Inspectoratul Åcolar Județean (ISJ) Vrancea va lansa, în data de 2 august, pentru al doilea an consecutiv, programul „Toți la grădiniță, toți la clasa I”.Vor fi implicate în acest program Åcoala de Arte și Meserii din Homocea, Åcoala „Mihail Armencea” din Adjud, Åcoala Slobozia Bradului, Åcoala cu clasele I-IV Cornetu, Åcoala de Arte și Meserii din Chiojdeni, Åcoala cu clasele I-IV Luncile, Grădinița nr. 16 din Focșani, Åcoala cu clasele I-IV Mărășești, dar și școlile din Măicănești și Argea. Acest proiect se adresează în principal copiilor cu vârste cuprinse între 5 și 8 ani de etnie romă și, potrivit oficialilor din ISJ Vrancea, circa 800 de copii vor fi invitați să participe. Fiecare copil în parte a fost selectat în program în baza unor criterii. Au fost acceptați copiii ce nu au făcut o zi de grădiniță dar și cei care au renunțat la școală deși nu au împlinit încă vârsta de 8 ani. Proiectul va începe luna viitoare și va dura 11 luni. Fiecare clasă va avea trei cadre didactice care se vor ocupa de copii. Elevii care vor participa la acest proiect vor primi zilnic pachețel și rechizite școlare iar cadrele didactice vor fi remunerate. Copiii care încep acest proiect al grădiniței de vară vor continua să primească coordonare în cadrul proiectului care se va intitula „Åcoală după școală”, odată cu începerea noului an școlar. Proiectul „Toți la grădiniță, toți la clasa I” este implementat de Ministerul Educației Cercetării Tineretului și Sportului (MECTS) în parteneriat cu Fundația „Ruhama” iar obiectivul este acela de prevenire și creștere a accesului la educație a copiilor cu vârste între 5 și 8 ani. „Sunt foarte benefice aceste proiecte mai ales pentru copii dar și pentru cadrele didactice implicate. Avem experiența programelor PHARE care au fost implementate în nouă școli și s-au văzut efectele pozitive astfel, au fost atrași copiii spre școală, spre educație. În aceste programe nu mai este catalogul, nota. Sunt doar activități educative care să-i atragă pe copiii implicați spre școală. Dorim ca pe viitor să atragem și alte proiecte de acest gen în Vrancea” a declarat Ana Gavrilescu, inspector minorități din cadrul Inspectoratului Åcolar Vrancea.