Fructele au „invadat” piețele focșănene, iar comercianții speră că lumea încă mai preferă dulcețurile naturale, făcute în casă, și marfa lor se va vinde bine.
Odată cu sosirea verii, tarabele sunt ocupate de tot felul de fructe de sezon. De la cireșe și vișine, până la caise, piersici sau căpșuni, fructele le fac cu ochiul celor care merg la cumpărături prin piață. Multă lume le cumpără pentru a le consuma în stare proaspătă, dar gospodinele întrevăd posibilitatea de a-și umple cămările cu tot felul de dulcețuri și gemuri. Pe această premisă merg și comercianții, care își laudă marfa din dorința de a atrage clienți. „Deocamdată, fructele se cumpără mai mult pentru a fi consumate proaspete, mai puțin pentru dulceață, de-abia au început”, spune un negustor.
Multă lume asaltează vânzătorii cu întrebări, nu și cu bani. Unii mai gustă câte o cireașă pentru a spune mai apoi că nu cumpără pentru că au viermi. Comercianții recunosc faptul că unele fructe au viermi, dar spun că de vină este vremea foarte caldă, care a grăbit coacerea lor. Cei care, totuși, cumpără, iau puțin. Nu de alta, dar e criză financiară și fiecare leu este drămuit. Gospodinele cumpără câte puțin din fiecare fruct, pentru a le testa. Dacă trec testul, fructele vor fi cumpărate ulterior pentru a fi transformate în dulceață. „Acum iau pentru nepot, ca să mănânce așa. Pentru dulceață o să iau altădată, poate mai scad și prețurile”, spune o cumpărătoare.
Unii comercianți oferă și reduceri, iar fructele mai puțin arătoase, dar care pot fi utilizate pentru dulceață, au un preț ceva mai mic. Pentru moment, un kilogram de cireșe se vinde cu prețuri cuprinse între 2 și 3 lei, iar vișinile, caisele și căpșunile au un preț mediu de 6 lei pe kilogram. „Fac dulceață din caise, vișine, cireșe, din orice cu preț accesibil”, a afirmat o altă gospodină.
Trăim în vremuri în care timpul înseamnă bani, iar doamnele care nu au timp, sau nu le pasionează acti-vitățile culinare, dar au poftă de ceva dulce, preferă să cumpere dulcețuri din marile magazine. Deocamdată, acest segment nu este o afacere tocmai dulce nici pentru comercianți. Reprezentanții supermarketurilor spun că, în această perioadă, căutate sunt fructele proaspete. „În general, iarna avem vânzări mai bune pe acest segment al dulcețurilor. Atunci se caută mai mult, iar diferențierile se fac în funcție de mai multe lucruri, precum concentrația sau tipul fructelor”, a susținut reprezentantul unui supermarket.