O firmă de turism a fost reclamată, ieri, la Protecția Consumatorilor pentru că ar fi copiat anunțul publicitar al unei firme concurente. Mai exact, administratorul firmei „furate” spune că societatea comercială pe care a reclamat-o a preluat pasaje întregi din reclama veche de câteva luni a firmei pe care o reprezintă. Pentru acest „furt” reclamantul are nu mai puțin de patru pretenții. Acesta dorește retragerea urgentă a reclamei din ziarul în care a apărut, sancționarea legală a firmei și ridicarea Licenței de Turism a acesteia. Nu în ultimul rând, petentul dorește și plata unei daune morale în va-loare de zece mii de lei. Dumitru Dilă, șeful de la Comisariatul Județean pentru Protecția Consumatorilor (CJPC) spune că problema nu este de competența instituției pe care o reprezintă. „Litigiile între două societăți comerciale nu țin de competența instituției noastre. Noi ne ocupăm doar de problemele consumatorilor în relația lor cu operatorii economici”, a declarat Dumitru Dilă. O astfel de reclamație ar putea fi făcută la Oficiul de Stat pentru Invenții și Mărci (OSIM) dar și pentru acest lucru trebuie întrunite mai multe condiții. Printre altele, s-ar impune ca modelul grafic al anunțului să fie înregistrat și să se deosebească imediat prin elemente unice, specifice.