Zeci de localnici din Poiana Cristei au reclamat, ieri, defectarea aparaturii electrocasnice în urma furtunii de sâmbătă seara. Este vorba de peste 15 familii care au reclamat această situație la Primărie și Electrica. Oamenii spun că, din cauza fulgerelor li s-au stricat televizoare, frigidere sau calculatoare. O echipă de la Electrica s-a deplasat, ieri, în comună, pentru a stabili cauzele defecțiunilor. Potrivit legii ener-giei electrice 13 din 2007, păgubiții trebuie să se adreseze la Electrica cu o cerere de despăgubire în termen de 5 zile lucrătoare de la data producerii incidentului reclamat. Cererea trebuie să fie însoțită de documente justificative din care să rezulte cele reclamate, inclusiv o estimare a prejudiciului. Operatorul de distribuție este obligat să efectueze împreună cu consumatorul și cu furnizorul analiza incidentului reclamat, în cel mult zece zile lucrătoare de la primirea sesizării. Despăgubirea se plătește la cererea consumatorului dacă, în urma investigației efectuate la locul de consum, se constată existența prejudiciului și culpa operatorului de distribuție. „Furnizorul nu răspunde față de consumator pentru daunele cauzate de întreruperea furnizării energiei electrice sau pentru calitatea energiei electrice furnizate, în cazul unor calamități sau a unor fenomene ale naturii care au avut o intensitate mai mare decât cea prevăzută în prescripțiile de proiectare”, se arată în regulamentele Electrica. Dacă persoana păgubită nu este de acord cu modul de soluționare a cererii de despăgubire, atunci poate apela la calea arbitrajului prevăzută în contractul de furnizare sau se poate adresa instanței judecătorești.