Copiii de la Åcoala „Duiliu Zamfirescu” din Focșani au participat, ieri, la o lecție de istorie la Cercul Militar din Focșani. Elevii au aflat de la reprezentanții Brigăzii 282 Infanterie Mecanizată care este semnificația drapelului de luptă și a drapelului de identificare. De asemenea, militarii le-au povestit elevilor ce înseamnă să fii militar și care sunt sacrificiile pe care trebuie să le faci atunci când alegi această carieră. Copiii au venit și ei pregătiți și au prezentat semnificația culorilor drapelului, dar și ceea ce înseamnă acesta pentru fiecare dintre noi.
Maiorul Toni Ene și plutonierul Alina Raicu, din cadrul Brigăzii 282, le-au vorbit copiilor despre ce înseamnă armata și cele două drapele. Astfel, elevii au aflat că drapelul de luptă îi însoțește pe militari în toate misiunile la care participă, inclusiv cele din Afganistan, Kosovo și Irak, iar pierderea drapelului de luptă înseamnă desființarea unității. De asemenea, plutonierul Alina Raicu a descris toate elementele din compunerea drapelului de luptă, dar și pe cele din compunerea drapelului de identificare. Drapelul de identificare este unic pentru fiecare unitate și niciodată elementele de identificare ale drapelului Brigăzii 282 Infanterie Mecanizată nu vor fi găsite și pe drapelul altei unități.
Elevii au avut și ei câteva curiozități. Unul dintre ei i-a întrebat pe militarii prezenți la Cercul Militar ce simt atunci când sunt în misiuni și sunt atacați. Maiorul Toni Ene și plutonierul Alina Raicu le-au povestit copiilor despre incidentele prin care au trecut colegii lor în Afganistan și cum au depășit acele momente. La final, elevii au putut vedea cele două steaguri și s-au arătat foarte încântați de lecția de istorie desfășurată altfel decât de obicei, în sala de clasă. Profesorul coordonator al acestei activități, Pompilia Bărbosu, a precizat că această întâlnire a avut ca scop cultivarea patriotismului. „Activitatea s-a desfășurat sub sloganul «Drapelul o carte deschisă» și am realizat această întâlnire pentru a-i entuziasma pe copii și pentru a-i determina să simtă emoția apartenenței la un grup dar și pentru a-și identifica personalitatea în cadrul grupului. De asemenea, copiii trebuie să conștientizeze puterea simbolului național și ce înseamnă dragostea de țară, cu alte cuvinte activitatea a avut drept scop cultivarea patriotismului”, a precizat profesorul Pompilia Bărbosu.