Ediția: Joi 26 Decembrie 2024. Nr 6785
Ediția: Joi 26 Decembrie 2024. Nr 6785

„Nu am să vă dau restul, schimbaţi banii alături“


Unii comercianți vrânceni nu prea au auzit de drepturile consumatorilor. Nu de puține ori se întâmplă ca un vânzător sau un taximetrist, când primește banii pentru produsul vândut ori serviciul prestat să nu aibă mărunțiș de dat rest.
Dacă persoana care a cumpărat produsul își cere banii, apare replica vânzătorului: „Schimbați alături pentru că nu avem să vă dăm restul!”.
Mulți cetățeni sunt deranjați de această ipostază în care sunt puși de unii agenți economici, dar nu știu că le este încălcat un drept. După ce își fac toate cumpărăturile și vin la casa de marcat pentru a le plăti, vânzătorul spune că nu are să dea restul și își trimite clienții în alt magazin pentru a face banii „mărunți”.
Potrivit legii privind protecția consumatorilor, toți comercianții sunt obligați să aibă toate diviziunile monetare, astfel încât să nu le spună clienților „Nu avem mărunt” sau „Vă dau o gumă”.
Pentru că nu știu că o pot face, oamenii nu au mers până acum la Protecția Consumatorilor pentru a reclama faptul că au fost trimiși la un alt magazin pentru a face rost de mărunțiș. „Reclamații privind această problemă în care oamenii sunt trimiși să își schimbe banii nu am avut până acum. Am mai avut totuși reclamații în care oamenii spun că primesc șervețele, gume sau alte astfel de produse în loc de rest fără să fie întrebați dacă le vor. Este o practică comercială incorectă, iar vânzătorii sunt obligați să aibă toate diviziunile leului și un fond de rulment ca să nu își trimită clienții să își schimbe banii”, ne-a declarat Dumitru Dilă, directorul coordonator adjunct delegat al Comisariatului Județean pentru Protecția Consumatorilor (CJPC).
În ambele cazuri cetățenii se pot adresa Protecției Consumatorilor pentru că le sunt încălcate drepturile.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

You cannot copy content of this page

× Ai o stire interesanta?