Incapabilii de la PDL blochează reabilitarea DN 2 D

0
31


Lucrările la DN 2D Focșani – Tulnici – Ojdula – Tîrgu Secuiesc – Brașov vor fi blocate, pe sectorul Tulnici-Ojdula, din cauza incompetenței celor de la Mediu. O investiție de 185 milioane euro este blocată pentru că funcționari din instituțiile de mediu și de la Compania Națională de Autostrăzi și Drumuri Naționale, beneficiarul lucrării, nu sînt în stare să întocmescă documentația tehnică. Deși confirmă că investiția nu are un impact semnificativ asupra mediului, reprezentanții Agenției de Protecția Mediului spun că protejarea speciilor de animale și plante din Parcul Natural Putna trebuia să se regăsească în studiul tehnic. Inițiatorul și susținătorul acestui proiect, președintele Consiliului Județean Vrancea, Marian Oprișan, a declarat că un astfel de proiect este blocat din cauza „portocaliilor din județul Vrancea care sînt niște incapabili, tîmpiți și de rea credință”.

Reabilitarea drumului național 2D Focșani – Tulnici – Ojdula – Tîrgu Secuiesc – Brașov este blocată pe sectorul Tulnici-Ojdula din cauza incompetenței funcționarilor din instituțiile statului, care ar fi trebuit să asigure toate condițiile pentru derularea unei asemenea investiții. Lucrările sînt blocate după ce Agenția Națională de Mediu a impus anumite completări în studiul de impact, realizat de evaluatorul stabilit de beneficiar, adică de Compania Națională de Autostrăzi și Drumuri Naționale. Adică două instituții ale statului nu au reușit să colaboreze și să realizeze un studiu de impact, care să permită derularea acestei investiții vitale pentru locuitorii de pe Valea Putnei, dar și din județele Covasna și Brașov.
În parcul Natural Putna sînt ocrotite cîteva specii de carnivore mari și circa 12 specii de amfibieni, respectiv broscuța roșie de pădure, broscuța cu burta galbenă, salamandra și altele. Ori, DN 2D traversează cîteva zone în care se regăsesc astfel de specii, iar evaluatorul Iptana, cel stabilit de CNADN, nu a specificat în studiul de mediu cum sînt afectate aceste broaște și alte specii de plante. Situația se repetă și la nivelul județului Covasna, unde DN 2D traversează un alt sit comunitar. Nici pentru acea zonă nu se specifică în studiu cum sînt afectate speciile protejate.
Așa se face că o investiție de aproape 200 milioane euro, care ar duce la dezvoltarea economică a întregii zone, este blocată pe motiv că nu se spune într-un studiu cum sînt afectate cîteva specii de broaște și tufe. În timp ce vina este pasată de la o instituție la alta, drumul național rămîne aproape impracticabil pe anumite zone, iar oamenii se gîndesc deja că vor trebui să mai aștepte măcar un an pînă cînd vor putea circula ca într-un stat european. Într-adevăr, broscuțele și alte specii de animale sînt protejate în alte țări europene, însă acele state au deja drumuri, autostrăzi care asigură condiții civilizate și nu se găsesc în situația României unde drumurile sînt pline gropi pentru că Guvernul nu are bani să le repare.

„Pedeliștii din Vrancea, mai răi și mai incompetenți decît legionarii”

Inițiatorul și susținătorul acestui proiect, președintele Consiliului Județean Vrancea, Marian Oprișan, a declarat că un astfel de proiect este blocat din cauza „portocaliilor din județul Vrancea, care sînt niște incapabili, tîmpiți și de rea credință”. „Acești portocalii din județul Vrancea sînt niște incapabili, sînt tîmpiți și de rea credință. Unii au muncit zece ani ca visul vrîncenilor să devină realitate, adică trecerea peste Carpați cu ajutorul DN 2D Focșani-Tulnici-Ojdula-Tîrgu Secuiesc-Brașov, iar niște boi din plan local, care nu au nici o legătură cu protecția mediului, cu realitatea și profesia, nu sînt în stare ca împreună cu proiectantul să schimbe două hîrtii într-o documentație. Îmi cer scuze cetățenilor județului Vrancea pentru limbaj, nu mă caracterizează, dar nu mai pot să suport atîta minciună, mizerie și incompetență”, a spus Marian Oprișan.
Åžeful administrației județene a precizat că mai multe proiecte importante pentru vrînceni au fost pierdute din cauza inconștienței pedeliștilor, pentru care nu contează că „oamenii înoată prin noroaie”.
„Creditul pentru asfaltarea străzilor municipiului Focșani a fost întîrziat un an și jumătate. Din cauza lor (a PDL-n.r.) am pierdut, în 2005, 14 milioane de euro pentru proiectul de infrastructură turistică Lepșa-Soveja. Din cauza lor (a PDL-n.r.) și a lipsei de cofinanțare, am pierdut o finanțare de 560 de mii de euro pentru trei poduri distruse de calamitățile din 2005. Nu sînt în stare nici acum, după cinci ani de zile, să aducă măcar bani să reparăm infrastructura distrusă de inundațiile din 2005. Oamenii înoată în noroaie și trec cu piciorul prin rîpe și vaduri de apă. Este strigător la cer cum dau dovadă de răutate și șantaj, mințind într-un mod ordinar populația județului Vrancea”, a mai arătat Marian Oprișan.
Președintele Consiliului Județean Vrancea a mai susținut că pedeliștii sînt doar o gașcă de oameni interesați de funcții care vor să-și hărțuiască adversarii politici cu DNA dar nu sînt interesați de problemele și necazurile oamenilor din Vrancea. „Nu sunt interesați (pedeliștii-n.r.) decît de posturi, funcții și să-și aducă găștile în instituții publice, să-și hărțuiască adversarii politici cu DNA, să șantajeze primarii sau agenții economici ca să le dea bani, bani cu care să cumpere voturi. După părerea mea, pedeliștii din Vrancea sînt mai răi și mai incompetenți decît legionarii”, a concluzionat președintele Consiliului Județean Vrancea, Marian Oprișan.

Oprișan a obținut fonduri pentru finalizarea DN 2D

Proiectul de modernizare a DN 2D a fost inițiat, în 1996, de președintele Consiliului Județean, Marian Oprișan, și de fostul ministru al Transporturilor, Miron Mitrea. Drumul are o lungime de 118 kilometri, pe care se vor construi sau vor fi modernizate 35 de poduri, cu o lungime totală de 1,2 kilometri. Cel mai lung pod, de 287 de metri, a fost deja reabilitat peste rîul Putna, în localitatea Vidra. Pe o distanță de 3 kilometri, între kilometrii 105 și 108, drumul va părăsi actualul traseu.
Proiectul prevede reabilitarea sectorului asfaltat și asfaltarea celor 24 de kilometri de drum pe tronsonul Greșu-Ojdula, refacerea zidurilor de sprijin, a sistemelor de colectare și evacuare a apelor meteorice, refacerea și modernizarea lucrărilor de corecție a torenților. Procedurile de modernizare a acestui drum au început din decembrie 2002, cînd a fost publicat anunțul de intenție în Monitorul Oficial. Ulterior, pe 12 martie 2003, a fost selectată societatea Solel Boneh Internațional, pentru a realiza lucrarea. În 2004, au fost realizate studiul de fezabilitate și proiectul de execuție, pentru care au fost cheltuiți 2,5 milioane de euro.
Lucrările ar fi trebuit demarate în 2005, numai că Guvernul Alianței D.A. a boicotat acest proiect și a renunțat la parteneriatul public-privat încheiat cu societatea Solel Boneh Internațional. După zeci de demersuri și de memorii depuse la Guvern și ministerele abilitate de către Marian Oprișan, proiectul a fost reluat în 2007 dar cu finanțare integrală de la bugetul de stat, etapizat, pînă în anul 2013. Mai exact, este vorba de o întîrziere de aproape 10 ani a acestui proiect iar finalizarea lui depinde de resursele financiare pe care guvernanții reușesc să le atragă la bugetul de stat.
În urma discuțiilor de acum două săptămîni dintre președintele Consiliului Județean, Marian Oprișan, și premierul Emi Boc, acesta a promis că Executivul va găsi fonduri pentru ca DN 2D să poată fi finalizat pînă la începutul anului 2011. Culmea, în aceeași zi, erau practic blocate lucrările la acest drum deoarece se descopereau condiții de mediu care nu erau respectate de proiectant.
Societatea UMB Spedition a turnat stratul de egalizare și binderul pînă în zona localității Ojdula din județul Covasna, excepție făcînd porțiunea de drum între Tulnici și Lepșa, pe care nu a fost turnat stratul de asfalt din cauza lucrărilor complexe de lărgire a drumului național.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here