O femeie a reclamat la Protecția Consumatorilor faptul că a cumpărat dintr-un hypermarket un pește care avea un gust „ciudat”. Aceasta a dorit să fie ajutată de comisarii CJPC dar un astfel de caz nu este de competența acestei instituții. „Ambele instituții au competențe în ceea ce privește siguranța alimentelor. Noi putem verifica partea ce ține de etichetare și de informare și chiar de valabilitate dar în cazul produselor de origine animală, pentru care sînt necesare teste de laborator, se impune controlul DSVSA”, ne-au declarat reprezentanții Comisariatului Județean pentru Protecția Consumatorilor (CJPC). La rîndul ei, Luminița Deliu, directorul coordonator al Direcției Sanitar Veterinare și pentru Siguranța Alimentelor (DSVSA) spune că produsele neconforme pot fi reclamate și la DSV. „Putem face pentru produsele de origine animală controlul organoleptic în laboratoarele noastre dar mai putem face verificări și pe produsele de origine nonanimală”, ne-a spus Luminița Deliu. Aceasta a mai precizat că fiecare dintre cele două instituții are atribuții pe același segment dar verifică diferite lucruri. Astfel, dacă aveți probleme de etichetare/informare la un produs este de competența CJPC iar daca găsiți produse expirate, mai ales de origine animală, este recomandabil controlul DSVSA.