Apelul unic de urgență 112 a continuat să fie folosit de vrînceni, și în acest an, pentru diferite glume proaste. Statistica Serviciului de Telecomunicații Speciale (STS) arată că, de la începutul acestui an, în județul nostru s-au înregistrat 156.226 apeluri către 112. Din totalul apelurilor, 133.859 s-au dovedit a fi false. Cel mai solicitat serviciu de urgență s-a dovedit a fi ambulanța, către care s-au direcționat 7.455 apeluri. Către poliție s-au contabilizat 6.934 apeluri, 466 apeluri au fost pentru a cere sprijinul pompierilor, în vreme ce jandarmii au dat curs la 36 de solicitări. Luna ianuarie a fost cea în care s-au înre-gistrat cele mai multe apeluri și anume 57.891, din care 46.516 s-au dovedit a fi false. Åi în luna februarie, vrîncenii au solicitat sprijin prin 112, în nu mai puțin de 52.141 cazuri, dar doar 7.666 s-au dovedit a fi urgențe reale. Cele mai multe apeluri false către numărul unic de urgență 112 s-au înregistrat în martie. 42.868 din totalul de 49.194 efectuate au fost false. Polițiștii și-au evaluat și ei promptitudinea cu care au dat curs urgențelor primite la numărul 112, de la începutul acestui an. Cele mai multe intervenții, 3.052, s-au rea-lizat în cel mult 10 minute de la primirea apelului. În 372 cazuri oamenii legii au intervenit în 15 minute de la primirea solicitării, iar în 128 cazuri s-a intervenit în 20 de minute. La doar 6 din intervenții polițiștii au intervenit în peste 20 de minute, ca urmare a distanței mari pe care au avut-o de parcurs. De asemenea, în urma sesizării la 112 și a intervenției polițiștilor, în 25 de cazuri infractorii au fost prinși în flagrant. În primele trei luni ale acestui an, polițiștii Serviciului de Ordine Publică au realizat 9 simulări în care au testat reacția de intervenție și modul de acțiune.