Gheața de pe drumurile vrincene dă bătăi de cap șoferilor care au ca destinații localități din zona de munte a județului. O Dacia Break a Serviciului Județean de Ambulanță nu a putut ajunge la o urgență in satul Tulburea, comuna Chiojdeni datorită gheții de pe carosabil. Mai mult de o oră, mașina a rămas blocată, pentru că nu a mai putut urca o pantă, intre Bordești și Dumitrești . Åoferul, ajutat de asistentul medical, a avut mai multe incercări de a „escalada” panta, dar fără nici un rezultat. Aflați in imposibilitatea de a urca panta, șoferul și asistentul au solicitat prin stație la SAJ ajutorul unui Aro, cu tracțiune 4×4 insă acesta era plecat la o altă urgență. Ulterior, directorul Serviciului de Ambulanță, doctorul Mircea Stoenoiu a apelat la ADP care a trimis in ajutorul ambulanței un autoturism de teren Aro care să tracteze Salvarea și să o insoțească pină la destinație. „Am mers bine pină am ieșit din Bordești. De aici insă carosabilul este acoperit cu gheață iar deasupra se află un strat de cițiva centimetri de zăpadă. in această zonă unde drumul este in pantă nu am mai reușit să urcăm, mașina a derapat și s-a așezat perpendicular pe axul drumului. Puțin a lipsit să o scap in șanț care este destul de mare. Acum așteptăm să vină o mașină Aro care să ne tracteze și să ne insoțească pină la Tulburea la caz”, ne-a spus șoferul ambulanței Costică Mihalcea. in jurul orei 13.30 și-a făcut apariția autoturismul de teren trimis de conducerea ADP care a tractat ambulanța. Contactat de reporteri noștri, directorul general al ADP RA, Viorel Oglan a declarat că s-a intervenit cu materiale antiderapante incă de la primirea avertizării meteorologice de inrăutățire a vremii dar, odată cu scăderea temperaturii sub -10 grade Celsius, orice intervenție este inutilă. „Lucrătorii noștri au ieșit pe toate traseele incă din noaptea de vineri. Toate utilajele au intervenit pentru deblocarea unor drumuri acolo unde a fost cazul, iar pe drumurile județene a fost imprăștiat material antiderapant. Cu toate acestea eficiența intervențiilor cu materiale antiderapante scade datorită temperaturilor extem de scăzute. La -12 grade Celsius scade și eficiența sării dacă aceasta este imprăștiată fără alte amestecuri cum se procedează in mod normal. Noi am intervenit cu material antiderapant format din nisip și sare dar datorită temperaturilor scăzute și a vintului puternic, nisipul a fost practic spulberat de vint in mare parte. Ceea ce trebuie știut de către toți șoferii este faptul că se circulă in condiții de iarnă iar aceștia trebuie să aibă mașinile echipate corespunzător”, a spus Viorel Oglan.