Aproape jumătate dintre garniturile metroului bucureștean sint depășite din punct de vedere tehnic, existind pericolul ca, in cel mult un an, să apară probleme in circulația acestora, a declarat intr-o conferință de presă, Ioan Rădoi, liderul Uniunii Sindicatelor Libere Metrou. „in cazul in care nu vor fi alocate fonduri de la bugetul de stat pentru reabilitarea parcului de la metrou, există riscul apariției unor deraieri și chiar a unor incendii. Peste 80 de trenuri au depășit 150.000 de kilometri, adică garanția maximă de funcționare oferită de producător”, a precizat Rădoi. Potrivit sindicaliștilor, metroul este folosit zilnic de aproape 400.000 de persoane, numărul călătorilor care utilizează in fiecare zi acest mijloc de transport ajungind la aproape un milion in perioada sezonului rece. Rădoi a afirmat că suma acordată prin bugetul de stat nu acoperă cheltuielile minime necesare activității de exploatare a metroului. „Bugetul de aproape 600 miliarde de lei anual nu acoperă decit cheltuielile pentru consumul de energie electrică și pentru reparațiile vagoanelor aflate in exploatare”, este de părere liderul sindical. Suma neacoperită prin buget este de aproape 550 de miliarde de lei, bani din care ar fi trebuit să fie achitate obligațiile la asigurările sociale și o serie de cheltuieli de exploatare. „Åi pentru anul 2003, repartizarea transferurilor de la bugetul de stat – in valoare de aproape 710 miliarde de lei – reprezintă doar 44,5 la sută din totalul transferurilor necesare fundamentate. Noi am cerut o revizuire atit la rectificarea, cit și in fundamentarea bugetului pe anul viitor, astfel să se acopere cheltuielile necesare”, a mai precizat el.